Wczoraj pokazywaliśmy Wam nowego, kompaktowego SUV-a japońskiej marki. Teraz mamy kolejną rewelację!
Oto Mazda CX-60, która została przyłapana przez przypadkowych świadków podczas kręcenia materiału reklamowego. Nagranie zostało ujawnione przez CSK Review Channel oraz Cochespias. Co ciekawe, nie jest już dostępne. Domyślamy się z jakiego powodu… Na szczęście pozostały zrzuty ekranu, które obiegły świat.
Jak można się domyślać (co sugeruje sama nazwa), auto ma nadwozie SUV-a. Nie można go jednak porównywać do bojowego CX-50. Tu raczej chodziło o elegancję i utwardzone nawierzchnie. Japońska marka chce wypełnić następną niszę i nie wypuszczać klienta z salonu bez złożenia zamówienia. I ma to sens. Taką drogę wybrały marki premium, które raczej nie narzekają dziś na sprzedaż, mimo kryzysu.
Przyjazna stylistyka
Samochód wykorzystuje najnowszy nurt designu japońskiej marki. Pod względem gabarytów, Mazda CX-60 powinna plasować się nad CX-5. Pas przedni to wąskie, zadziornie spoglądające reflektory, które sąsiadują z dużym grillem. Jak widać, ten drugi może mieć chromowane zdobienia lub być cały czarny. To pewnie kwestia wersji wyposażenia lub pakietu.
Uwagę zwraca brak nakładek chroniących dolne partie karoserii. Nie ma tu odcinających się, czarnych plastików, co jasno wskazuje, że projektanci chcieli wykrzesać z auta jak najwięcej elegancji. Według nas to dobra droga. Tylna część auta nie została uwieczniona, ale można podejrzewać, że zdobią ją wąskie lampy zachodzące na klapę i dyskretne przetłoczenia.
Ekspansja SUV-ów Mazdy
Japońska marka planuje prawdziwą ekspansję SUV-ów. Mazda CX-60 jest jednym z kilku, które wkrótce dołączą do gamy modelowej. Część z nich będzie efektem współpracy z Toyotą. Flagowy model, Mazda CX-90 ma mieć sześciocylindrowy silnik z układem hybrydy plug-in.
Jakie modele pojawią się w Europie? O „Dziewięćdziesiątce” możemy raczej zapomnieć. Są jednak duże szanse na CX-60 i CX-80. Ten drugi model nie został jeszcze ujawniony. Napędy będą oczywiście przystosowane do europejskich norm emisji spalin.