Najpierw Ford Mustang, do którego trafił silnik 2,3L EcoBoost, teraz pora przyszła na Jaguara F-Type. Samochód doczekał się nowej, 4-cylindrowej jednostki napędowej o pojemności 2L.
Producent tłumaczy ten zabieg niższymi kosztami zakupu, oraz eksploatacji, jak i również lepszym wyważeniem samochodu. Na całe szczęści jednostki 8-cylindrowe V6 dalej będą dostępne w ofercie Jaguara.
Co do zaoferowania ma nowa jednostka ? Jaguar z 2L pojemności uzyskał 300KM i 300Nm momentu obrotowego, całość będzie współpracować wyłącznie z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów – moc będzie skierowana oczywiście na tylną oś.
Osiągi jakie będzie oferował 4-cylindrowy F-Type wyglądają następująco – Przyspieszenie do 100 km/h to około 5.5 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 250 km/h. Szkoda tylko, że będzie on pozbawiony wspaniałego dźwięku brakujących 4 cylindrów…
Z ekonomicznego punktu widzenia jest całkiem ciekawie. Średnie spalanie w granicach 7.2 litra benzyny na setkę. Samochód ma być lżejszy od wersji 6-cylindrowej o około 50 kilogramów, co ma przełożyć się na poprawę właściwości jezdnych.
Model doczekał się także drobnego faceliftingu. Delikatnie przemodelowane zderzaki, nowy wzór felg, w dyfuzorze – centralnie umieszczona, prostokątna końcówka układu wydechowego.