Można było podejrzewać, że po odmianie osobowej zostanie zaprezentowana wersja użytkowa. I tak też się stało.
Oto Hyundai Staria-Load, czyli najbardziej futurystyczne auto dostawcze, jakie można znaleźć na europejskim rynku. Cieszy nas ta odwaga projektantów, bo w tej klasie trudno o jakiekolwiek „szaleństwa” stylistyczne.
Ciekawy design
W wersji użytkowej z przodu nie ma listwy LED biegnącej przez całą szerokość. Zamiast niej zastosowano czarny dekor, który również ciekawie wygląda (choć mniej efektownie). Niżej znalazły się reflektory o kafelkowym kształcie.
Boczne przeszklenia zostały zastąpione blaszanymi panelami, które zdradzają charakter auta. Z tyłu zagościły natomiast pionowe, wąskie lampy sąsiadujące z długą szybą. Co istotne, klient może wybierać, czy chce klasyczną, dużą klapę czy dwuskrzydłowe drzwi.
Nowoczesne miejsce pracy
Z przodu znajdują się dwa indywidualne fotele, które oczywiście zostały umieszczone dość wysoko. Na tym etapie trudno mówić o zakresie regulacji, ale z pewnością nie jest on tak duży, jak w aucie osobowym. Istnieje też możliwość wybrania wariantu dla pięciu osób z mniejszą skrzynią załadunkową.
Należy również spodziewać się twardych, ale starannie spasowanych plastików. Hyundai nie rozczarowuje pod tym względem nawet w autach niższych klas. Co istotne, kokpit jest naprawdę nowoczesny, a przy tym bardzo praktyczny. Przed oczami kierowcy znajdują się cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji. Zastanawiamy się, jak będą spisywać się w słoneczne dni, bo nie mają żadnych osłon poza niewielkim daszkiem. Przed nimi zagościła kierownica znana z innych modeli koreańskiego producenta.
Na konsoli centralnej umiejscowiono dotykowy ekran multimedialny z fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Jeszcze niżej znalazł się panel klimatyzacji oraz liczne półki i wnęki ułatwiające rozmieszczenie drobnych przedmiotów. Uwagę zwraca także wysoko umieszczona dźwignia skrzyni biegów, która pewnie sama wpada w dłoń.
Hyundai Staria-Load – dane techniczne
Hyundai Staria-Load ma zmieścić na pokładzie trzy europalety. Przestrzeń załadunkowa sięga 4935 litrów, co jest naprawdę dobrym wynikiem. Klient może zdecydować się oczywiście na kabinę z przegrodą zabezpieczającą przed przemieszczaniem ładunku.
Bez względu na konfigurację nadwoziową, pod maską zawsze znajdzie się ten sam diesel. To konstrukcja o pojemności 2,2 litra, która generuje 174 konie mechaniczne i 430 niutonometrów. Za przeniesienie mocy na oś przednią będzie odpowiadała sześciobiegowa skrzynia manualna. Na ten moment nie wiadomo, czy automat również trafi do oferty.
Dostawczy Hyundai Staria otrzymał oczywiście szereg nowoczesnych rozwiązań. Jego użytkownik może korzystać z m.in.:
- elektronicznego hamulca postojowego
- dostępu bezkluczykowego
- zdalnego zamykania i otwierania szyb
- aplikacji Android Auto i Apple CarPlay
- indukcyjnej ładowarki
- pakietu systemów bezpieczeństwa.
Ceny samochodu obowiązujące na Starym Kontynencie nie zostały jeszcze ujawnione. Podejrzewamy jednak, że auto będzie wyraźnie tańsze, niż osobowy Hyundai Staria.