w

Hyundai Staria-Load 2022 nadjeżdża. Ma pomieścić trzy europalety

Hyundai Staria-Load 2022
Hyundai Staria-Load 2022 nadjeżdża. Ma pomieścić trzy europalety

Można było podejrzewać, że po odmianie osobowej zostanie zaprezentowana wersja użytkowa. I tak też się stało.

Oto Hyundai Staria-Load, czyli najbardziej futurystyczne auto dostawcze, jakie można znaleźć na europejskim rynku. Cieszy nas ta odwaga projektantów, bo w tej klasie trudno o jakiekolwiek „szaleństwa” stylistyczne.

Ciekawy design

W wersji użytkowej z przodu nie ma listwy LED biegnącej przez całą szerokość. Zamiast niej zastosowano czarny dekor, który również ciekawie wygląda (choć mniej efektownie). Niżej znalazły się reflektory o kafelkowym kształcie.

Hyundai Staria - tył
Odważny design wyróżnia ten model na tle konkurentów

Boczne przeszklenia zostały zastąpione blaszanymi panelami, które zdradzają charakter auta. Z tyłu zagościły natomiast pionowe, wąskie lampy sąsiadujące z długą szybą. Co istotne, klient może wybierać, czy chce klasyczną, dużą klapę czy dwuskrzydłowe drzwi.

Nowoczesne miejsce pracy

Z przodu znajdują się dwa indywidualne fotele, które oczywiście zostały umieszczone dość wysoko. Na tym etapie trudno mówić o zakresie regulacji, ale z pewnością nie jest on tak duży, jak w aucie osobowym. Istnieje też możliwość wybrania wariantu dla pięciu osób z mniejszą skrzynią załadunkową.

Hyundai Staria-Load - wnętrze
Kokpit jest praktyczny i nowoczesny

Należy również spodziewać się twardych, ale starannie spasowanych plastików. Hyundai nie rozczarowuje pod tym względem nawet w autach niższych klas. Co istotne, kokpit jest naprawdę nowoczesny, a przy tym bardzo praktyczny. Przed oczami kierowcy znajdują się cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji. Zastanawiamy się, jak będą spisywać się w słoneczne dni, bo nie mają żadnych osłon poza niewielkim daszkiem. Przed nimi zagościła kierownica znana z innych modeli koreańskiego producenta.

Hyundai Staria-Load - zegary
Cyfrowe wskaźniki pozbawiono osłon przeciwsłonecznych

Na konsoli centralnej umiejscowiono dotykowy ekran multimedialny z fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Jeszcze niżej znalazł się panel klimatyzacji oraz liczne półki i wnęki ułatwiające rozmieszczenie drobnych przedmiotów. Uwagę zwraca także wysoko umieszczona dźwignia skrzyni biegów, która pewnie sama wpada w dłoń.

Hyundai Staria-Load – dane techniczne

Hyundai Staria-Load ma zmieścić na pokładzie trzy europalety. Przestrzeń załadunkowa sięga 4935 litrów, co jest naprawdę dobrym wynikiem. Klient może zdecydować się oczywiście na kabinę z przegrodą zabezpieczającą przed przemieszczaniem ładunku.

Hyundai Staria-Load - przestrzeń użytkowa
Przestrzeń użytkowa ma umożliwić przewiezienie trzech europalet

Bez względu na konfigurację nadwoziową, pod maską zawsze znajdzie się ten sam diesel. To konstrukcja o pojemności 2,2 litra, która generuje 174 konie mechaniczne i 430 niutonometrów. Za przeniesienie mocy na oś przednią będzie odpowiadała sześciobiegowa skrzynia manualna. Na ten moment nie wiadomo, czy automat również trafi do oferty.

Hyundai Staria-Load - skrzynia załadunkowa
Klient będzie mógł wybrać między klapą a dwuskrzydłowymi drzwiami

Dostawczy Hyundai Staria otrzymał oczywiście szereg nowoczesnych rozwiązań. Jego użytkownik może korzystać z m.in.:

  • elektronicznego hamulca postojowego
  • dostępu bezkluczykowego
  • zdalnego zamykania i otwierania szyb
  • aplikacji Android Auto i Apple CarPlay
  • indukcyjnej ładowarki
  • pakietu systemów bezpieczeństwa.

Ceny samochodu obowiązujące na Starym Kontynencie nie zostały jeszcze ujawnione. Podejrzewamy jednak, że auto będzie wyraźnie tańsze, niż osobowy Hyundai Staria.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Agresja drogowa na S8, Warszawa

Pokaz chamstwa na S8 w Warszawie. Użytkownik auta dostawczego prowokował innego kierowcę (wideo)

VW Passat 1.5 TSI - osiągi

Ile wyciągnie 150-konny Passat na niemieckiej autostradzie? Król prestiżu daje radę!