Flagowy SUV w europejskiej gamie tej marki otrzymał zaktualizowaną ofertę, która ma sprostać aktualnym oczekiwaniom klientów.
Hyundai Santa Fe 2022 bez diesla? A i owszem. Taką decyzję podjął sam producent. Rezygnacja z jednostki wysokoprężnej wydaje się oczywistym pomysłem, choć według nas można było ją przeciągnąć w czasie.
Hyundai Santa Fe 2022 – silniki:
- 1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD (230 koni mechanicznych)
- 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD (230 koni mechanicznych)
- 1.6 T-GDI PHEV 6AT 4WD (265 koni mechanicznych)
Zamiast jednostki CRDi, klienci będą mogli wybierać spośród hybryd: klasycznych (HEV) i plug-in (PHEV). Czy przekonają się do silników benzynowych uzupełnionych elektrycznością? Nie będą mieli innego wyjścia, jeżeli chcą kupić koreańskiego SUV-a.

Warto dodać, że jazda takim samochodem jest całkiem przyjemna, ponieważ w odróżnieniu od japońskiej konkurencji można liczyć na automatyczną skrzynię z normalnymi przełożeniami. Warto zaznaczyć, że diesel został również wycofany w modelach i30 i Tucson.
Nowe konfiguracje
Wraz ze zmianą strategii jednostek napędowych, pojawiły się nowe możliwości konfiguracyjne. Do oferty trafił wariant sześcioosobowy. Co istotne, będzie on oferowany równolegle do tych pięcio- i siedmioosobowych.

Hyundai Santa Fe 2022 został wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa. Wśród nich znajdują się m.in.: inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW) oraz informacje o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA).