w ,

Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus – klasa średnia po koreańsku

Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus
Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus - klasa średnia po koreańsku

Dlaczego lubimy Koreę Południową? Na pewno dlatego, że nie jest Koreą Północną? Poza tym to nie tylko rodzinny dom Samsunga i największy producent statków na świecie, ale także potentat przemysłu motoryzacyjnego.

Dowodem na to jest Hyundai, który coraz śmielej tańczy na europejskiej scenie. W pozyskiwaniu nowych klientów, także w Polsce, skutecznie pomaga mu model i40. Za pośrednictwem wersji sedan z benzynowym silnikiem pod maską, sprawdzamy czym wyróżnia się przedstawiciel segmentu D z Korei.

Pierwszą istotną w dzisiejszych czasach zaletą jest wygląd. Hyundai i40 prezentuje się nowocześnie i elegancko zarazem. Przód zdobią piękne reflektory, które idealnie pasują do długiej maski. Dzięki mocno pochylonej szybie i ciekawie narysowanym lampom tylna część karoserii jest równie atrakcyjna. Spójna sylwetka i przyjemne dla oka kształty sprawiają, że to jeden z najlepiej wyglądających sedanów klasy średniej. Świetny design pozwolił więc nadrobić zaległości w dziedzinie prestiżu, który w tym segmencie pożądany jest coraz częściej.

 

Wnętrze
Kabina ma więcej zalet niż można było się tego spodziewać. Kokpit o ciekawej formie spodoba się przede wszystkim kierowcom o sportowych aspiracjach. Potężna konsola środkowa, niebieskie podświetlenie i wstawki polakierowane na czarno robią dobre wrażenie. Nie bez znaczenia są także dobrze spasowane plastiki.

 

Przednie, obszerne fotele mają odpowiedni zakres regulacji i sprawdzają się podczas dalszych podróży. Przydałoby się jednak nieco lepsze podparcie boczne. Ogromnym zaskoczeniem jest tylna kanapa, która bez problemów zmieści trzech śmiałków o sporych gabarytach ? miejsca nie brakuje ani wszerz, ani wzdłuż, co nie jest takie oczywiste w tej klasie.

 

Jak to w sedanach bywa, bagażnik jest duży, ale nie do końca praktyczny. 525 litrów pozwala na wakacyjny wyjazd, jednakże trzeba uważać na wnikające do środka zawiasy. Ponadto niewielki otwór załadunkowy uniemożliwia przewóz większych przedmiotów.

 

Technologia
Testowany egzemplarz ma pod maską 2-litrowy silnik benzynowy generujący 177 KM i 213 Nm. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Dzięki temu i40 potrafi osiągnąć pierwszą setkę w 9,7 sekundy i rozpędzić się do 212 km/h. Producent twierdzi, że w tym zestawie auto powinno spalać 6,8 litra na każde 100 km w cyklu mieszanym. No cóż, tak kolorowo nie jest, ale powodów do narzekań również być nie powinno. Koreański sedan potrafi bowiem zmieścić się w 7,7 litra. To naprawdę dobry wynik. Następnym plusem jest niezłe zawieszenie, które skrywa popularne rozwiązania: z przodu kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy.

 

Wrażenia z jazdy
Piękna sylwetka w stylu czterodrzwiowych coupé zdaje się zachęcać do dynamicznej jazdy. W praktyce i40 raczej uspokaja. Ma w tym udział komfortowo zestrojone zawieszenie, skutecznie tłumiące wszelkiego rodzaju nierówności, a także dość miękki układ kierowniczy. Mimo tego sedan Hyundaia nie boi się zakrętów i nie wykazuje przesadnej podsterowności.

 

Niepodważalnym atutem jest manulana skrzynia. Pracuje bardzo płynnie i z niewielkim oporem, czyli tak jak powinna. Do tego szósty bieg minimalizuje ilość obrotów przy prędkościach autostradowych. Koreański przedstawiciel segmentu D ma jednak kilka wad. Najpoważniejszą jest słaby ?dół? ? podczas wyprzedzania, silnik należy utrzymywać na wysokich obrotach, by samochód wyraźnie przyspieszał.

 

W mieście testowany Hyundai sprawdzał się całkiem przyzwoicie. Jedynym minusem okazała się wysoko umieszczona klapa bagażnika ukrywająca ewentualne przeszkody, w które można wjechać… Jak widać, piękny design nie zawsze idzie w parze z dobrą widocznością. Coś za coś..

 

Okiem przedsiębiorcy
Za testowany egzemplarz trzeba zapłacić 99 500zł. To cena porównywalna do konkurencji. Nie jest to mało, ale usprawiedliwieniem może być bogate wyposażenie, bardzo przestronne wnętrze i 5-letnia gwarancja. Aby ją zachować trzeba wykonywać przeglądy co 20 tys. km lub co rok.

 

Hyundai ma w swojej ofercie spory wachlarz finansowy. Klienci indywidualni mogą zdecydować się na jeden z trzech kredytów: 3×33 (umowa na 24 miesiące),50/50 (na 12 miesięcy) lub kredyt z ostatnią, elastyczną ratą balonową (od 6 do 48 miesięcy).

 

Przedsiębiorcy mają do dyspozycji leasing od 24 do 60 miesięcy z opłatą wstępną od 0 PLN. Wszystkie aspekty finansowe realizowane są za pośrednictwem Santander Consumer Banku i Santander Consumer Multirent.

 

Podsumowanie
Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus to przyzwoicie wykonany, dobrze wyposażony i bardzo przestronny reprezentant klasy średniej. Niewątpliwą zaletą jest również atrakcyjny wygląd, który będzie emanował nowoczesnością jeszcze przez wiele lat. Wbrew pozorom, wariant z benzynową jednostką spodoba się przede wszystkim spokojnym kierowcom. Według nas w przypadku i40 idealnym źródłem napędu jest jednak silnik CRDi o pojemności 1,7 litra.

 

Tekst i zdjęcia: Wojciech Krzemiński

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skoda Citigo 5d 1,0 MPI 75 KM A/T Elegance

Skoda Citigo 5d 1,0 MPI 75 KM A/T Elegance – prawie ideał…

Silnik 1.4 8V/16V (Renault) – problemy, awarie, historia, eksploatacja