Koreański przedstawiciel segmentu D doczekał się kolejnego liftingu. Nie jest on może rewolucyjny, ale wprowadza kilka nowości.
Hyundaia i40 po kuracji odmładzającej zdradza przede wszystkim pas przedni, gdzie pojawił się grill o kaskadowym wypełnieniu. Z tyłu znalazły się natomiast nowe klosze lamp. Ofertę wzbogacono także 18-calowymi felgami o nowym wzorze oraz nową paletą lakierów, która jest zbliżona do tej z Santa Fe. We wnętrzu poprawiono natomiast materiały wykończeniowe i zmieniono wzory tapicerek – zarówno materiałowych, jak i skórzanych.
Z kolei wyposażenie wzbogacono nowymi systemami aktywnego bezpieczeństwa SmartSense, wśród których znajdziemy asystenta zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA) działającego na trzech poziomach: wizualnym, dźwiękowym i aktywnym (ten ostatni ma na celu zapobiec zderzeniu lub zmniejszyć jego skutki).
Wszystkie jednostki napędowe z oferty odświeżonego i40 spełniają europejską normy Euro 6D-Temp. Nowością jest diesel o pojemności 1,6 lita z rodziny Smartstream dostępny w dwóch wariantach: 115 KM i 280 Nm oraz 136 KM i 320 Nm. W obu przypadkach standardem jest 6-biegowy manual, ale mocniejsza wersja dostępna jest także z 7-biegowym automatem. Gamę uzupełnia benzyniak GDI o tej samej pojemności generujący 136 KM (dostępny tylko z manualem).