w

Hybrydowe Porsche 911 wjeżdża do Europy. Duża moc, dobre osiągi

Hybrydowe Porsche 911
Hybrydowe Porsche 911 wjeżdża do Europy. Duża moc, dobre osiągi

Wszyscy mogli się spodziewać takiego rozwoju wydarzeń. Kultowy model niemieckiej marki doczekał się nowej, zelektryfikowanej wersji napędowej. Producent obiecuje świetne właściwości jezdne i wysoką wydajność, które nie zaburzą pierwotnego charakteru auta.

Hybrydowe Porsche 911 stało się faktem. Nosi oznaczenie GTS i dysponuje układem T-Hybrid, który został oparty na dobrze znanej jednostce benzynowej. Czy klienci będą zainteresowani taką konfiguracją? Czas pokaże.

Klasyczna sylwetka pozostała praktycznie nietknięta. Styliści tej marki nie ma ją za wiele roboty, bo zmiany w przypadku tak ważnych samochodów są ewolucyjne – by nie rozdrażnić klientów. Właśnie dlatego opisywany wariant wyróżnia się jedynie innym zderzakiem z aktywnymi klapami oraz dedykowanym oznaczeniem.

Hybrydowe Porsche 911
Porsche 911 GTS T-Hybrid

Legendarna firma postanowiła zaktualizować niemal całą ofertę swojego flagowego produktu. Zła wiadomość jest taka, że wśród rozwiązań nie ma nigdzie sześciobiegowej skrzyni manualnej, która była wybierana przez najbardziej konserwatywnych entuzjastów. Ta sytuacja powinna jednak ulegnąć zmianie w 2026 roku, choć jeszcze nie wiadomo, który wariant doczeka się mechanicznej przekładni.

Hybrydowe Porsche 911 GTS – nadeszło nowe

Co wiemy o nowym wariancie napędowym? Jego sercem jest sześciocylindrowa, podwójnie doładowana jednostka typu bokser o pojemności 3,6 litra. Warta uwagi jest tu nowa, elektryczna turbosprężarka. Uzupełnieniem układu jest niewielka jednostka na prąd.

>Porsche Cayenne GTS 2025, czyli kolejny sposób na V8 pod maską

Warto dodać, że akumulator trakcyjny ma pojemności 1,9 kWh brutto i działa pod napięciem 400 V. Niewielkie rozmiary sugerują, że to hybryda samoładująca, a nie wariant plug-in. Dzięki temu nie ma mowy o przesadnej masie własnej.

Porsche 911 2024 - wnętrze
Porsche 911 2024 – wnętrze

Silnik benzynowy wytwarza 485 koni mechanicznych i 570 niutonometrów. Dzięki elektrycznemu wsparciu, potencjał systemowy tego układu to 541 koni mechanicznych i 610 niutonometrów. Ma to swoje efekty w osiągach.

Hybrydowe Porsche 911 GTS dysponuje także zmodyfikowanym zawieszeniem, które wzbogacono tylną osią skrętną. Inżynierowie dopracowali również system stabilizacji przechyłów (PDCC) oraz zastosowali zmienny system amortyzatorów, który obniżył auto o kolejne 10 milimetrów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jeep Compass

Stellantis będzie produkowało Fiata 500 i Jeepa Compassa we Włoszech. Ocieplenie trudnej relacji?

CUPRA Formentor po liftingu

CUPRA Formentor po liftingu – cena 2025. Hybrydy, benzyniaki i diesel do wyboru