Pierwsza generacja Hummera była genialnym pojazdem wojskowym. Druga bazowała na zbudowanym wizerunku, ale została skierowana w stronę celebrytów. Trzecie wcielenie kontynuuje tę drogę.
Za projekt nowego modelu odpowiada marka GMC. Auto przeszło prawdziwą rewolucję – zbliżone są jedynie gabaryty. Nadwozie jednak transformowało. Duży SUV stał się pick-upem. Być może analitycy firmy doszli do wniosku, że taki wariant może cieszyć się większym uznaniem klientów.
Wnętrze nowego Hummera
Wielki z zewnątrz, mały wewnątrz – taki opis pasował do wszystkich dotychczas oferowanych wcieleń tego auta. Teraz to się zmieni i wygodną podróż odbędzie komplet pasażerów. Na pochwałę zasługuje nowy kokpit, który po raz pierwszy prezentuje się nowocześnie.
Wskaźniki są oczywiście cyfrowe i można je personalizować. Tuż obok wygospodarowano przestrzeń na duży ekran multimedialny pełniący rolę centrum dowodzenia. Warto dodać, że projektanci zastosowali również sporą liczbę analogowych przycisków (tunel środkowy, kierownica), dlatego obsługa nie powinna być skomplikowana.
Hummer EV – dane techniczne
Układ napędowy robi wrażenie. Jego fundamentem są aż trzy jednostki elektryczne, które generują łącznie aż 1000 KM i 15 592 Nm. Tak, prawie 16 tysięcy. Ten ogromny potencjał trafia oczywiście na obie osie za pośrednictwem automatu. Mimo pokaźnych rozmiarów i takich też oporów powietrza, można liczyć na osiąganie pierwszej setki w zaledwie 3 sekundy.
Uzupełnieniem tej technologii jest zestaw baterii Ultium, które mają zapewniać zasięg 563 kilometrów. Dzięki nowoczesnym wtyczkom, prędkość ładowania może sięgać 350 kW. W około 10 minut można uzyskać ponad 160 kilometrów zasięgu.
W 2022 roku do oferty ma dołączyć słabszy wariant (Hummer EV 3X), który również będzie posiadał trzy silniki, ale o łącznym potencjale 800 KM i 12 880 Nm. Zasięg ma wynosić około 480 km na pełnych bateriach.
Auto będzie także zwrotne, choć brzmi to dość niewiarygodnie. Za mały promień skrętu odpowiadać ma system CrabWalk, który umożliwia skręcanie kołami obu osi pod tym samym kątem – oczywiście przy niskich prędkościach. Ma to także pomóc podczas jazdy poza asfaltem. W warunkach off-roadowych przyda się także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z możliwością podniesienia o 149 mm.
Hummer EV – ile kosztuje?
Odmiana Edition 1 startuje od 112 595 dolarów, co przy obecnym kursie oznacza wydatek ponad 430 tysięcy złotych. Słabszy wariant (3X) przewidziany na 2022 roku ma kosztować 99 995 dolarów, czyli niecałe 400 tysięcy złotych. Jeszcze później, w okolicach 2023 roku, ma pojawić się wersja 2X (625 KM, 10 033 Nm, 480 km zasięgu), która została wstępnie wyceniona na 89 995 dolarów.
Na tym etapie nie wiadomo, czy pojawi się pomysł sprzedawania Hummera w Europie. Jeśli jednak zainteresowanie będzie duże, to należy się spodziewać przynajmniej prywatnego importu. Sprowadzanie aut ze Stanów Zjednoczonych to dla Polaków nic nowego czy skomplikowanego, dlatego wszystko zależy do popytu. Uwzględniając jednak koszty transportu i podatki, trzeba będzie liczyć się z wyraźnie większą kwotą zakupu. Na koniec warto dodać, że generacja H2 cieszyła się w naszym kraju sporym wzięciem, mimo charakteru, który raczej nie pasował do lokalnych dróg i podwyższonych kosztów eksploatacji.