Honda HR-V przeszła niedawno kurację odmładzającą. Oprócz odświeżonej stylistyki, zyskała nową jednostkę napędową.
To silnik 1.5 VTEC Turbo znany z modelu Civic. Miałem z nim do czynienia i muszę przyznać, że to naprawdę udana konstrukcja oferująca wysoką kulturę pracy, dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Oczywiście spełnia też aktualne normy emisji spalin. Co istotne, w przypadku HR-V jej moc nie została obniżona, dlatego kierowca ma do dyspozycji 182 KM i 220/240 Nm (CVT/manual). Wraz z pokaźną mocą w aucie znalazły się poprawiony układ kierowniczy, delikatnie utwardzone zawieszenie i aktywne stabilizatory. To wszystko ma wpłynąć na lepsze właściwości jezdne.
Z zewnątrz auto wyróżniają przeprojektowane zderzaki, 18-calowe felgi i zmodyfikowany grill. We wnętrzu zagoszczą natomiast m.in.: nawigacja, skórzana tapicerka i podgrzewane fotele. Ile więc kosztuje Honda HR-V w wersji Sport? Jej ceny startują od 111 400 zł. Osoby chętne na przekładnię CVT muszą wyłożyć na stół 5 tysięcy więcej, czyli 116 400 zł.