w

Honda HR-V e:HEV 2022 oficjalnie: dane techniczne, wyposażenie, technologie

Honda HR-V 2022
Honda HR-V e:HEV 2022 oficjalnie: dane techniczne, wyposażenie, technologie

Karty zostały odkryte. Japońska marka pokazała światu nową generację swojego miejskiego crossovera.

Oto Honda HR-V e:HEV. Jak sama nazwa wskazuje, jest hybrydą. Zanim jednak o samej technologii, warto przyjrzeć się stylistyce. Samochód korzysta z bardzo konserwatywnego języka designu. Projektanci postawili na prostą formę bez przesadnej liczby przetłoczeń czy wyraźnych motywów.

Honda HRV 2022
Design jest raczej konserwatywny – jeszcze bardziej, niż w przypadku poprzedniej generacji

Ten minimalizm może dać pozytywne skutki po latach – spowolni proces starzenia karoserii. Cechy szczególne? Długie i wąskie reflektory, atrapa grilla z motywem strunowym, tylne lampy złączone ledową listwą, osłony biegnące wokół dolnych krawędzi karoserii oraz wyraźnie pochylona szyba nadająca sylwetce odrobinę dynamiki. Warto zaznaczyć, że auto jest ma o 10 milimetrów większy prześwit i o 20 milimetrów niżej poprowadzoną linię dachu, niż poprzednie wcielenie.

Honda HR-V 2022 – wnętrze

We wnętrzu dzieje się nieco więcej. Od razu warto zaznaczyć, że można liczyć na dobrą ergonomię. Skąd ten wniosek? Autorzy kokpitu postawili na klasyczne rozmieszczenie instrumentów i nie przesadzili z nowoczesnością.

Znajdziemy tu cyfrowe wskaźniki o prostej formie, 9-calowy dotykowy ekran multimedialny z fizycznymi przyciskami i niezależny panel klimatyzacji. Każdy instrument pokładowy jest więc taki, jaki powinien być. W oczy rzucają się też kieszenie w drzwiach, podłokietnik z dużym schowkiem i podświetlona półka z indukcyjną ładowarką. Krótko mówiąc, Japończycy nie przekombinowali. I to cieszy.

Honda HRV 2021 interior
Wnętrze jest ergonomiczne i nowoczesne zarazem

Jeżeli chodzi o przestrzeń, to spodziewamy się podobnych walorów, jak w poprzedniku. To oznacza wygodną podróż dla czterech dorosłych osób. W drugim rzędzie zwiększono obszar na nogi pasażerów o 35 milimetrów. Warta uwagi jest także funkcja pochylania parcia. Pojemność bagażnika nie została ujawniona, ale należy spodziewać się około 450 litrów.

Honda HR-V e:HEV – dane techniczne

Nowością jest także układ napędowy. Jego fundamentem jest silnik 1.5 i-VTEC. Uzupełniają go dwie jednostki elektryczne. Brzmi obiecująco, ale łączny potencjał to skromne 131 koni mechanicznych i 253 niutonometry.

Hybryda pracuje oczywiście w różnych trybach – w zależności od sytuacji i stylu jazdy. Docelowy tryb elektryczny zmienia się w hybrydowy, gdy motor spalinowy potrzebuje pełnej mocy. Osiągi nie zostały jeszcze ujawnione, ale podejrzewamy, że setka pojawia się po około 10 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi mniej więcej 180 km/h.

Systemy wsparcia

Z każdą kolejną generacją samochody stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Nie inaczej jest w przypadku ego modelu. Pakiet Honda SENSING oferuje asystentów awaryjnego hamowania, wykrywania pieszych oraz minimalizowania skutków kolizji. Nie zabrakło również adaptacyjnego tempomatu, czujników martwego pola oraz systemu monitorującego ruch poprzeczny. Ciekawostką jest natomiast obecność trybu kontroli zjazdu ze wzniesienia (od 3 km/h).

Honda HR-V e:HEV pojawi się w europejskich salonach pod koniec 2021 roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M3 E36 na sprzedaż

BMW M3 E36 w bardzo dobrym stanie: Aukcja trwa!

Kozak wyszedł z auta

Trzech „kozaków” z Audi naskoczyło na kierowcę, który ich wyprzedził. Obraz polskiego dna (wideo)