Druga generacja japońskiego crossovera oferowana jest już 8 lat. Wkrótce doczeka się następcy.
Honda HR-V 2022 nie została jeszcze oficjalnie ujawniona, ale do sieci trafiły zdjęcia z azjatyckiego urzędu patentowego, który często jest miejscem wycieku pierwszych wizualizacji nowych samochodów dostępnych na wielu rynkach.
Jeżeli chodzi o stylistykę, to projektanci utrzymali tradycję zrywania z tradycją. Krótko mówiąc, nowość będzie wyraźnie różnić się od poprzedniczki. Czy to dobrze? Dla nowych nabywców tak, jeżeli tylko będzie atrakcyjna.
Zapowiada się całkiem dobrze, choć trudno oprzeć się wrażeniu, że pas przednie czerpie garściami z Hyundaia Tucsona w trzecim wcieleniu. Faktura grilla przypomina natomiast niektóre Mercedesy. Z kolei tylna część karoserii dodaje sylwetce odrobinę sportowego charakteru. To zasługa mocno pochylonej szyby i spojlera. Nie zabrakło też wąskich lamp połączonych ledową listwą.
Honda HR-V 2022 – silniki
Generacja, która powoli przechodzi do historii jest dostępna na różnych rynkach z trzema jednostkami spalinowymi:
- 1.5 VTEC (131 KM)
- 1.5 VTEC Turbo (180 KM)
- 1.8 VTEC (138 KM)
- 1.6 i-DTEC (120 KM)
Silniki oferowano z 6-biegowymi skrzyniami manualnym i bezstopniowym automatem CVT. W ofercie dominował napęd na oś przednią. Czy nowa Honda HR-V otrzyma taką samą gamę? Raczej nie. Możemy spodziewać się wersji hybrydowych ze względu na coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Pod względem mocy będzie jednak podobnie.