w

Honda Civic 2022 oficjalnie. Benzynowe silniki, nowe technologie i retro design

Honda Civic 2022 oficjalnie. Benzynowe silniki, nowe technologie i retro design

Japońska marka w końcu oficjalnie przedstawiła jedenastą generację swojego kompaktowego modelu.

Oto Honda Civic 2022 bez tajemnic. Już jakiś czas temu poznaliśmy jej design, ale teraz mamy do dyspozycji porządniejsze zdjęcia. Samochód w pewnym sensie wraca do korzeni, czego dowodem jest minimalizm stylistyczny i klasyczne motywy.

Trzy nowe lakiery w ofercie: 

  • Meteorite Gray Metallic
  • Sonic Gray Pearl
  • Morning Mist Blue Metallic

Póki co zaprezentowano tylko czterodrzwiowy wariant nadwoziowy. Pas przedni zdobią wąskie reflektory sąsiadujące z niewielkim grillem. Z tyłu natomiast dominują duże lampy zachodzące na klapę bagażnika. Samochód jest o 33 milimetry dłuższy i ma o 35 milimetrów większy rozstaw osi od poprzednika.

Konserwatywne wnętrze

W kabinie też jest bardzo klasycznie, ale to nie oznacza nudnego projektu. Bardzo fajnie prezentują się optycznie przedłużone dysze nawiewu, które mają ciekawą fakturę. Liczba dekorów nie jest oszołamiająca, ale dzięki temu nie można mówić o przesadzie. Pozostaje mieć nadzieję, że materiały wykończeniowe będą dobrej jakości.

Honda Civic 2022 wnętrze
Kokpit jest ergonomiczny. Jego kluczowy dekor to kratka nawiewu o ciekawej fakturze

Przejdźmy do urządzeń pokładowych. Przed oczami kierowcy zagościły cyfrowe wskaźniki o przekątnej 10,2 cala, które mogą być w pewnym stopniu personalizowane. Tuż obok zamontowano 9-calowy ekran dotykowy wystający poza obrys podszybia. Jak widać na grafikach, ma typowy dla marki interfejs, dlatego można oczekiwać niezłej ergonomii.

Honda Civic 2022 rozstaw osi
Samochód ma o 3,5 cm większy rozstaw osi w porównaniu do poprzednika

Wpływa na nią także niezależny panel klimatyzacji. Ponadto, w oczy rzucają się pojemne kieszenie i cup holdery. Wyposażenie może obejmować także zestaw audio Bose z 12 głośnikami. Jeżeli chodzi o przestrzeń, to powinno być nieco więcej miejsca w drugim rzędzie.

Honda Civic 2022 – silniki

Japoński kompakt jedenastej generacji będzie dostępny tylko z układami napędowymi opartymi na jednostkach benzynowych. Wśród nich znajdziemy:

  • 2.0 VTEC, 158 koni mechanicznych, 187 niutonometrów, skrzynia CVT, napęd FWD
  • 1.5 VTEC Turbo, 180 koni mechanicznych, 240 niutonometrów, skrzynia CVT, napęd FWD

W Europie powinna być dostępna ta druga konfiguracja. Niewykluczone, że klienci ze Starego Kontynentu otrzymają do wyboru również sześciobiegową przekładnię manualną.

Honda Civic 2022 design
Projektanci postawili na styl retro nawiązujący do starszych modeli Hondy

Honda Civic 2022 będzie dostępna z nowymi technologiami. Obejmują one kamerę i osiem czujników, które odpowiadają za m.in.: asystenta jazdy w korkach, kontrolę hamowania przy niskiej prędkości, adaptacyjny tempomat  i utrzymywanie pasa ruchu.

Honda Civic 2022
Tylna część karoserii nowej Hondy Civic jest bardzo konserwatywna
Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

11 komentarzy

Dodaj odpowiedź
      • Honda niech lepiej zatrudni dobrego projektanta ( dizajnera) i poszuka dobrego producenta skrzyni biegów, bo jak narazie kiepsko to wygląda. Ładny Civic to ” ufo” i bezpośredni następca

    • Powiem tak honda UFO to był majstersztyk, I może obecną generacja tez jest stylistycznie ciekawa, a ten model bez emocji

  1. Oczko
    A może przewrotnie dzięki Muskowi, Niemcy powrócą do wolnossących diesli, np. 1,9 bez DPF-ów albo benzyniaków z możliwością LPG. Bo gdzie szukać ekologii w składowaniu akumulatorów lub wypalaniu DPF-a. A dwutlenek węgla jest bardzo potrzebny roślinom, a nam się wmawia, że trzeba go wyeliminować…

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

BMW M2 Competition Manhart 2021

BMW M2 Competition by Manhart. “Zjada” nowe M4 na śniadanie

Mustang crash Kiev

Za dużo mocy, za mało wyobraźni. Kolejny muscle car skończył na słupie (wideo)