w

Honda CB750 Hornet 2023 oficjalnie. Powrót legendy

Honda CB750 Hornet 2023
Honda CB750 Hornet 2023

Kultowy motocykl japońskiej marki doczekał się nowej generacji, która ma szansę na walkę z najbardziej pożądanymi modelami w tej klasie.

Honda CB750 Hornet 2023 wjeżdża na salony. Stylistyka nowego modelu jest raczej powściągliwa i typowa dla takich maszyn. Niemniej jednak nowoczesności odmówić jej nie można. W ofercie znajdują się oczywiście różne warianty kolorystyczne, wśród których są: Pearl Glare White, Graphite Black, Matte Iridium Gray Metallic i Mat Goldfinch Yellow.

Honda CB750 Hornet 2023
Honda CB750 Hornet 2023

Na tym nie koniec. Nowość będzie dostępna z trzema pakietami akcesoriów: Sport, Style i Touring. Każdy z nich ma swoje dedykowane opcje pozwalające odróżnić oczekiwania użytkowników.

Honda CB750 Hornet 2023 – dane techniczne

Motocykl został opracowany na stalowej ramie ważącej 16,6 kilograma. Jej uzupełnieniami są zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston, tylny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny oraz układ Pro-Link ze stalowym wahaczem.

Honda CB750 Hornet 2023
Honda CB750 Hornet 2023

Kluczowy pozostaje oczywiście napęd. Jego sercem jest rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3. Osiąga 92 konie mechaniczne (przy 9500 obr./min.) i 75 niutonometrów (przy 7250 obr./min.). Przenoszeniem potencjału zajmuje się sześciobiegowa skrzynia manualna.

Honda Hornet 2023 – specyfikacja techniczna:

  • Pojemność skokowa silnika: 755 cm³
  • Typ silnika: Chłodzony cieczą 2-cylindrowy, 4-suwowy, 8-zaworowy OHC
  • Średnica cylindra x skok tłoka: 87 mm x 63,5 mm
  • Dawkowanie paliwa: Elektroniczny wtrysk PGM-FI
  • Stopień sprężania: 11,0:1
  • Moc maksymalna: 91,9 KM (67,6 kW) (9500 obr./min.)
  • Maks. moment obrotowy: 74.4 Nm / (7000 obr./min.)
  • Skrzynia: 6-biegowa, manualna (Quick Shifter w opcji)
  • Sprzęgło: Mokre wielotarczowe, antypoślizgowe z funkcją asysty
  • Przełożenie końcowe: Łańcuch
  • Rozrusznik: Elektryczny
  • Masa własna pojazdu: 190 kg
  • System ABS: 2-kanałowy
  • Hamulec przedni: Podwójna tarcza 296 mm x 4 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami radialnymi
  • Hamulec tylny: Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z 1-tłoczkowym zaciskiem
  • Zawieszenie przednie: Showa 41 mm SFF-BP USD, skok 130 mm
  • Zawieszenie tylne: Pojedynczy amortyzator, wahacz Pro-Link, skok 150mm
  • Opona przednia: 120/70ZR-17
  • Opona tylna: 160/60ZR-17
  • Koło przednie: Odlew aluminiowy, szprychy
  • Koło tylne: Odlew aluminiowy, szprychy
  • Pojemność akumulatora: 12v 7,4Ah
  • Typ ramy: Stalowa typu Diament
  • Pojemność zbiornika paliwa: 15,2 litra
  • Zużycie paliwa: 4,35 l/100km
  • Lampa przednia: LED
  • Wysokość siedzenia: 795 mm

Jednostka dysponuje wałem z wykorbieniami przesuniętymi o 270 stopni oraz cylindrami pokrytymi powłoką Nikasil (z niklu i krzemu). Wśród ciekawych elementów osprzętu znajdują się kanały dolotowe Vortex Flow i dedykowany układ wydechowy mający oferować przyjemne brzmienie.

Nowa Honda CB750 Hornet
Honda CB750 Hornet 2023

Z perspektywy użytkownika bardzo ważny będzie również nowy pięciocalowy wyświetlacz TFT pozwalający na integrację ze smartfonami opartymi na systemach Android i iOS.

Ostatnia kwestia to oczywiście cena. Honda CB750 Hornet 2023 w bazowej konfiguracji to wydatek 35 900 złotych. Producent udostępnił już polski konfigurator modelu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Żałosna próba driftowania na rondzie

Żałosna próba driftowania na rondzie – z innej perspektywy (wideo)

Drewniane klocki zamiast amortyzatorów

Drewniane klocki zamiast amortyzatorów. Pomysłowy kierowca raczej nie odzyska dowodu