Francuski koncern rośnie w siłę i zwiększa swoje rynkowe udziały nie tylko w Europie, ale też Azji.
W rozwoju grupy PSA pomagają zagraniczni partnerzy, wśród których znajdziemy chińską firmę ChangAn, która pomoże przy stworzeniu nowego, 1-tonowego pick-upa. Będzie to kolejny model realizujący strategię Push to Pass. Auto ma być zaprojektowane w zgodzie z wysokimi standardami, by móc walczyć o klientów w różnych krajach. Początkowo trafi jednak do Chin. Warto dodać, że PSA ma już w swojej gamie tego typu model, tyle że bazuje on na rozwiązaniach sprawdzających się na rynku afrykańskim. Nowy pick-up będzie z pewnością znacznie nowocześniejszy.
?Ten nowy produkt, który jest uzupełnieniem pick-upa firmy Peugeot wprowadzonego niedawno do sprzedaży w Afryce jest częścią core model strategy Grupy PSA i zaznaczy nasz powrót do tego rozwijającego się segmentu rynku. Pomoże on w realizacji celów planu Push to Pass dla samochodów użytkowych i docelowego zwiększenia sprzedaży o 30% do roku 2018 , a także potrojenia sprzedaży na rynkach zagranicznych do roku 2021? – twierdzi Patrice Lucas, wiceprezes ds. programów i strategii Grupy PSA.
ChangAn pomoże nie tylko w projektowaniu auta, ale także stworzy nową płytę podłogową z myślą o samochodach dostawczych. Kiedy możemy spodziewać się debiutu? Oficjalna data nie została jeszcze wyznaczona, ale z pewnością nie będzie to później niż w 2020 roku.