w

Grupa Holding 1 kupiła warszawską sieć dealerską. To najbardziej znacząca transakcja w branży

RRG przejęte przez Holding 1
Grupa Holding 1 kupiła warszawską sieć dealerską. To najbardziej znacząca transakcja w branży

Poszerzanie swoich wpływów sprzedażowych ma ogromne znacznie w branży samochodowej. Grupa Holding 1 doskonale sobie zdaje z tego sprawę, dlatego postawiła kolejne kroki i zakupiła warszawską sieć dealerską.

Chodzi o Renault Retail Group Warszawa prowadzące cztery salony marek Renault i Dacia w stolicy. Wolumen sprzedaży na poziomie 5269 samochodów (w 2021 roku) pozwala uznać tę transakcję za najbardziej znaczącą w branży motoryzacyjnej.

Inwestycja wprost i dobitnie dowodzi naszej wiary w potencjał wzrostowy polskiego rynku motoryzacyjnego. Ponieważ jednocześnie salony i serwisy RRG reprezentują najwyższe
standardy marek i cieszą się bardzo dobrymi opiniami klientów, jesteśmy przekonani, że zakup przyniesie dorodne owoce – stwierdził Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1.

W transakcję zaangażowany był oczywiście Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który wydał pozytywną decyzję w październiku 2022 roku. Dużą rolę odegrała też Grupa Renault, która wdraża strategię „Renaulution” redefiniującą swój model biznesowy, aby został lepiej dopasowany do nowych potrzeb konsumentów.

Tomasz Mróz i Adam Pietkiewicz
Tomasz Mróz i Adam Pietkiewicz na konferencji dotyczącej przejęcia RRG przez Holding 1

Proces zmiany właścicielskiej, a co za tym idzie sprzedaży 100% udziałów Renault Retail Group Warszawa i oddanie działalności dealerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy jest elementem zmiany modelu biznesowego RRG w Europie. Grupa PGD spełniła wszystkie nasze kryteria związane z jasną i ambitną wizją rozwoju biznesu samochodowego, zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta oraz partnera gotowego do stawiania czoła nowym wyzwaniom branży samochodowej.” – oznajmił Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce.

Oprócz korzyści związanych z samochodami nowymi, warto zwrócić uwagę na silną pozycję Renault Retail Group Warszawa na rynku pojazdów używanych. Rozbudowane obiekty dysponują również pięcioma autoryzowanymi serwisami oraz czterema zakładami blacharsko-lakierniczymi.

Jak można się domyślać, szereg zmian obejmie także nazwę. Skrót RRG zostanie zmieniony na PDG. Oprócz tego, pojawią się nowe oznakowania, w tym Renault PGD Puławska czy Renault PGD Mory.

Ponad pięć tysięcy sprzedanych aut Renault Retail Group Warszawa ma bardzo duży wpływ na pozycję Grupy GPD. Krótko mówiąc, wraca ona na pozycję lidera z wynikiem wyraźnie przekraczającym 22 tysiące samochodów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Toyota Land Cruiser korozja

Roczna Toyota Land Cruiser z polskiego salonu. Powszechna korozja podwozia. „Widok jest przykry”

Lamborghini Aventador SVJ vs KIA EV6 GT

Lamborghini Aventador SVJ kontra KIA EV6 GT. Takiego wyścigu jeszcze nie było (wideo)