Submarka Hyundaia zamierza powalczyć na trudnym terytorium. Czy zdobędzie uznanie klientów?
Marka swoją przygodę zacznie z wysokiego C – na pierwszy ogień poszedł bowiem konkurent Mercedesa Klasy S czy BMW serii 7. Model G90 (w Korei sprzedawany pod nazwą EQ900) to mierząca nieco ponad 5,2 metra limuzyna, która ma wyróżniać się przede wszystkim fantastycznym komfortem jazdy. Inżynierowie chwalą się, że poświęcili wiele czasu m.in. na maksymalne obniżenie poziomu hałasu, dzięki czemu w kabinie G90 nawet podczas dynamicznej podróży niemiecką autostradą będzie można porozumiewać się szeptem. Wyposażenie jak przystało na topową limuzynę będzie kompletne, a we wnętrzu nie zabraknie szlachetnych materiałów wykończeniowych. Za napęd może odpowiadać jedna z trzech benzynowych jednostek napędowych – 3.7 V6 GDI o mocy 340 KM, nowe 3.3 V6 T-GDI generujące 370 KM i topowe 5.0 V8 GDI o mocy 425 KM. Standardowo napęd będzie przenoszony za pośrednictwem 8-mio biegowego „automatu” na tylną oś, ale opcjonalnie Genesis G90 będzie mógł zostać wyposażony w układ H-TRAC AWD. Warto wspomnieć, że G90 to dopiero początek koreańskiej ofensywy – w ciągu najbliższych 5 lat do gamy ma dołączyć kolejne 5 modeli.
Źródło: WCF