Marka premium południowokoreańskiego koncernu wkrótce zagości na Starym Kontynencie. Ten model będzie jednym z jej reprezentantów.
Genesis G70 Shooting Brake to pierwszy samochód firmy z takim rodzajem nadwozia. Podobnie jak pozostałe samochody w gamie, wygląda bardzo dobrze. Projektanci znaleźli ciekawy motyw oparty na wąskich, podwójnych elementach oświetlenia.
Uwagę zwraca również wyraźnie opadająca linia dachu, mocno pochylona szyba z tyłu, wąska klapa bagażnika i nietypowy kształt bocznych przeszkleń. Summa summarum, jest naprawdę interesująco i atrakcyjnie zarazem.
Genesis G70 – wymiary:
- 4685 milimetrów długości
- 1850 milimetrów szerokości
- 1400 milimetrów wysokości
- 2835 milimerów rozstawu osi
Nie jest tajemnicą, że marka liczy na odebranie sporej grupy klientów takim tuzom rynkowym, jak Audi A4 Avant, BMW Serii 3 Touring, Mercedes-Benz Klasy C Kombi i Volvo V60. Czy to się uda? Jeżeli ktoś będzie szukał zmiany, to jest spora na to szansa.
Wnętrze analogowo-nowoczesne
Cieszy również przemyślane wnętrze. Znajdziemy tu nowoczesne instrumenty pokładowe, ale nie ma mowy o przeroście formy nad treścią. Futurystyczne rozwiązania rzadko sprzyjają ergonomii, dlatego zdecydowano się ich uniknąć. I bardzo dobrze. Projekt jest jednak przyjemny pod kątem wizualnym. Można liczyć na urozmaiconą kolorystykę i liczne dekory.
Przed oczami użytkownika znajduje się kierownica z fizycznymi przyciskami oraz zestaw cyfrowych wskaźników, które można personalizować. Tuż obok zamontowano dotykowy ekran multimedialny. Pod nim zostały wkomponowane dysze nawiewu oraz niezależny panel klimatyzacji. Jeszcze niżej zagościły dedykowane gniazda i półka z indukcyjną ładowarką. Z kolei na tunelu środkowym umieszczono m.in. dźwignię automatu, dwa cup holdery i podłokietnik ze schowkiem.
Genesis G70 Shooting Brake – silniki
Koreańskie kombi będzie na pewno dostępne z jednostkami benzynowymi. Choć producent nie zdradził jeszcze informacji na ten temat, można spodziewać się dwulitrowego, doładowanego silnika o mocy 250 koni mechanicznych oraz jednostki 3.3 T-GDI V6 oferującej 365 koni mechanicznych.
Nie wiadomo, czy w ofercie pojawi się diesel. Jeżeli tak, to może być to konstrukcja 2.2 CRDI oddająca do dyspozycji 200 koni mechanicznych.