w

General Motors magazynuje auta bez półprzewodników w dawnej fabryce półprzewodników

General Motors
General Motors magazynuje auta bez półprzewodników w dawnej fabryce półprzewodników

Branża motoryzacyjna walczy z kryzysem. Sytuacja jest na tyle poważna, że na rynkach brakuje samochodów. Polska nie jest tu wyjątkiem.

Ciężką sytuację ma także amerykański koncern. General Motors magazynuje auta bez półprzewodników w dawnej fabryce półprzewodników. Ironia losu? Trochę tak. Dla byłych pracowników zakładu nie jest to jednak powód do śmiechu. Niektórzy z nich czują się wręcz znieważeni.

Na terenie obiektu znajduje się między 5000 a 7000 pick-upów. We wszystkich brakuje tego cennego podzespołu. To efekt kryzysu gospodarczego, ale też uzależnienia się od zagranicznego dostawcy. Jak widać z perspektywy czasu, taka oszczędność nie była dobrym pomysłem.

Teraz już za późno

Fabryka w Kokomo kilka lat temu zajmowała się produkcją półprzewodników, ale General Motors uznało, że taniej będzie skorzystać z oferty zagranicznego dostawcy. Po rezygnacji z wytwarzania mikroczipów, produkowano tam wentylatory, które miały pomagać w walce z pandemią.

General Motors kłopoty z produkcją
Fabryka w Kokomo produkowała półprzewodniki, ale General Motors wybrało zewnętrznego dostawcę

Jak wynika z analiz zagranicznych specjalistów, niedobór mikroprocesorów będzie kosztował aż 210 miliardów dolarów. Patrząc na to globalnie, produkcja może zwolnić o nawet 8 milionów egzemplarzy aut. Samo General Motors ma spowolnić tempo o 800 tysięcy pojazdów, co nie napawa optymizmem.

Lokalni mieszkańcy widzą, jak pick-upy przewożone są na plac w Kokomo, a następnie ponownie wracają do montowni w Fort Wayne, gdy półprzewodniki już docierają. Taka sytuacja na pewno utrzyma się w przyszłym roku. Problem jest globalny i nic nie wskazuje na to, by ktoś znalazł rozwiązanie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi RS7 4G - acceleration

Audi RS7 na niemieckiej autostradzie. Do jakiej prędkości zdołało się rozpędzić bez blokady? (wideo)

Mercedes-AMG GT 2022 no official

Mercedes-AMG GT 2022 – tak mógłby wyglądać. Projekt niezależnego grafika