w

Geely Galaxy Starship 7 oferuje coś więcej, niż fajną nazwę. To hybryda PHEV

Geely Galaxy Starship 7
Geely Galaxy Starship 7

Chiński koncern regularnie rozwija swoją gamę modelową. Teraz trafi do niej SUV klasy średniej, który ma zainteresować klientów mających spore wymagania. Czy sprosta zadaniu? Czas pokaże.

Geely Galaxy Starship 7 ma zadebiutować pod koniec roku, ale właśnie udostępniono jego pierwsze zdjęcia. Jego fajna nazwa sugeruje kosmiczną stylistykę, ale ta jest znacznie bardziej konwencjonalna, niż można było przypuszczać. Z pewnością nie rozczaruje purystów.

Design możemy określić jako typowy dla współczesnych, azjatyckich SUV-ów, które mają trafić w szeroki gust odbiorców. Pas przedni z wąskim pasem świetlnym i masywnym zderzakiem wygląda całkiem nieźle. Przydałby się jednak grill, bo lity plastik przywodzi na myśl auta elektryczne – zupełnie niepotrzebnie.

Geely Galaxy Starship 7
Geely Galaxy Starship 7

Profil ma w sobie coś z Porsche Cayenne. Chodzi przede wszystkim o proporcje. Oprócz nich, uwagę zwracają plastikowe nakładki, które chronią błotniki oraz progi, a także dedykowane, wieloramienne felgi aluminiowe.

Tyl samochodu też przypomina SUV-a Porsche, co oczywiście wiąże się blendą LED, która łączy wąskie lampy. Projektanci chińskich marek wciąż inspirują się europejskimi modelami, ale teraz robią to znacznie lepiej.

Geely Galaxy Starship 7 wnętrze
Geely Galaxy Starship 7

Wnętrze również nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jak w większości nowych aut, znajdziemy tu dwa ekrany wystające poza obrys podszybia. Ten mniejszy odpowiada za cyfrowe wskaźniki. Z kolei drugi to wyświetlacz multimedialny.

Cieszy zastosowanie fizycznego panelu sterowania umieszczonego pomiędzy fotelami. Widać, że projektantom zależało na ergonomii. Nie bez znaczenia była także praktyczność, o czym świadczy dodatkowa półka z gniazdami, którą umieszczono pod wiszącym tunelem środkowym.

Geely Galaxy Starship 7 – dane techniczne

Producent ujawni pełną specyfikację tego modelu dopiero po oficjalnej premierze, ale pewne fakty są już są znane. Dzięki Chińskiemu Ministerstwu Przemysłu i Cyfryzacji wiemy, że Geely Galaxy Starship 7 ma 4740 milimetrów długości, 1905 milimetrów szerokości i 1685 milimetrów wysokości.

Mówimy więc o SUV-ie, który łączy klasę średnią (gabaryty) z kompaktami (rozstaw osi wynoszący 2755 milimetrów) . Czas pokaże, czy jest w stanie rywalizować z takimi tuzami, jak BMW X3, Mercedes-Benz GLC i Audi Q5. Wydaje się jednak, że bardziej celuje w X1 i GLA.

Starship 7 bazuje na platformie GEA, która jest autorską konstrukcją Geely. Oczekuje się, że otrzyma 1,5-litrowy silnik spalinowy uzupełniony jednostką elektryczną. Potencjał systemowy tego zestawu jeszcze nie został ujawniony. Tak czy inaczej, spodziewamy się automatu i napędu na przednią oś.

Jeżeli chodzi o akumulator trakcyjny, to ma być dostępny w dwóch wydaniach: 19,09 kWh oraz 28,94 kWh. Ten pierwszy pozwala pokonać do 101 kilometrów, a drugi – do 150 kilometrów w trybie elektrycznym.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klasa G Past II Future

Klasa G Past II Future. Dziwny składak, który i tak budzi pożądanie

Peugeot Inception Concept

Design Peugeota nie będzie zmierzał w stronę retro. Marka ma inny pomysł