G-Klasa AMG podejmuje wyzwanie z mniejszymi sprinterami. Czy jest szybsza od lżejszych rywali? (wideo)

Mercedes-Benz Klasy G przez dekady kojarzył się z off-roadem. Teraz jest jednak synonimem statusu społecznego, a nawet… osiągów. Świetnych osiągów, rzecz jasna.

Topowy wariant tego modelu to AMG G 63 posiadające pod maską 4-litrowe V8 Biturbo, które potrafi produkować aż 585 KM. Masa tego auta przekracza jednak 2,5 tony, co może lekko studzić optymizm. Do tego dochodzi aerodynamika godna całkiem sporego kiosku. Wraz z prędkością rosną więc opory powietrza.

AMG G 63 kontra T-Roc R, RS Q3 oraz M340i

Czy taka konfiguracja Gelendy ma szansę na prostej z usportowionymi wariantami mniejszych samochodów? Aby to sprawdzić, postawiono obok niej trzy inne niemieckie modele. Pierwszym z nich jest Volkswagen T-Roc R posiadający 2-litrowe TSI o mocy 300 KM (masa własna: 1570 kg). Drugi konkurent to Audi RS Q3 oferujące 400 KM (masa własna: 1700 kg). Ostatnim z rywali jest BMW M340i oddające do dyspozycji kierowcy 374 KM.

Warto dodać, że każdy z tych samochodów posiada automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na obie osie. Wiele zależy więc nie tylko od masy i mocy, ale też skuteczności przeniesienia potencjału na asfalt. Jaka zatem będzie kolejność na mecie? Sprawdźcie:

Leave A Reply