w

Francuski rywal BMW Serii 1. Nowy DS 4 (2021) wygląda genialnie i zapowiada rewolucję

DS 4 2021
Francuski rywal BMW Serii 1. Nowy DS 4 (2021) wygląda genialnie i zapowiada rewolucję

Francuska marka premium powoli rozwija skrzydła. Właśnie doczekaliśmy się premiery nowej generacji kompaktowego hatchbacka.

DS 4 2021 prezentuje się niezwykle okazale. Korzysta z najnowszego nurtu stylistycznego, który jest rozwinięciem koncepcji znanej z flagowego SUV-a. Pas przedni zdobią zadziornie spoglądające reflektory złączone z ledowymi listwami w kształcie litery „L”. Nie zabrakło także charakterystycznego grilla z chromowanymi uzupełnieniami. Z tyłu znajdziemy natomiast wąskie lampy, wyraźnie pochyloną, małą szybę i dwie końcówki wydechu wkomponowane w zderzak.

DS 4 2021 design
DS 4 wygląda okazale z każdej strony

Samochód wygląda bardzo muskularnie, co jest zasługą masywnych błotników, niskiej sylwetki oraz ostrych przetłoczeń, które tworzą dynamiczny efekt. Nowy przedstawiciel klasy premium bazuje na modularnej płycie podłogowej EMP2. Jeżeli chodzi o wymiary, to ma 4,4 metra długości, 1,83 metra szerokości oraz 1,47 metra wysokości. Nieco wyższa będzie DS 4 Cross (wariant uterenowiony), który także trafi do oferty.

Wewnętrzny majestat

W kabinie dzieje się naprawdę sporo. Zegary są cyfrowe i mają motywy przypominające te z modelu DS 7 Crossback. Tuż przed nimi zagościła wielofunkcyjna kierownica z grubym wieńcem. Z kolei szczycie konsoli centralnej zagościł nowy ekran multimedialny skupiający wokół siebie większość funkcji. Pod nim wygospodarowano miejsce na przyciski funkcyjne oraz zgrabnie wkomponowane dysze nawiewu.

DS 4 - interior
W kokpicie znaduje się kilka oryginalnych rozwiązań

Choć to tylko zdjęcia, widać niezwykłą dbałość o detale. Chromy prezentują się bardzo dobrze i nie przesadzono z ich liczbą. Ergonomia raczej nie będzie budzić zastrzeżeń, choć przycisk od ręcznego z prawej strony od kierownicy to dość nietypowy pomysł. Tak naprawdę jest tu wiele oryginalnych rozwiązań. Wśród nich są też przyciski od sterowania szybami umieszczone bardzo wysoko na panelu drzwiowym. Obok nich są też kratki nawiewu, które otwierają się wraz z drzwiami.

DS 4 2021 - kokpit
Część instrumentów pochodzi z kompaktowego SUV-a

Dużą ciekawostkę stanowi tunel środkowy, który posiada niewielki selektor skrzyni biegów, podłokietnik, dwa duże schowki, jedną wnękę i swego rodzaju wyświetlacz – jest to dodatkowy panel sterowania systemem multimedialnym. Jesteśmy ciekawi, jak będzie pomagał w wykorzystywaniu wszystkich możliwości. Pod względem materiałów na pewno nie ma powodów do narzekań. W tej dziedzinie DS nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.

DS 4 2021 – gama jednostek napędowych:

  • 1.2 PureTech 130 KM
  • 1.6 PureTech 180 KM
  • 1.6 PureTech 225 KM
  • 1.6 BlueHDi 130 KM
  • 1.6 PureTech Hybrid PHEV 225 KM
DS 4 Cross - wygląd
DS 4 Cross 2021

W aucie nie zabraknie licznych systemów bezpieczeństwa, wśród których znajdziemy asystentów pasa ruchu, półautonomicznej jazdy, awaryjnego hamowania, ostrzegania przed kolizją, monitorowania martwego pola, kontrolowania skupienia kierowcy i odczytywania znaków. Niewykluczone, że będzie także system noktowizyjny, który ułatwia wykrywania przeszkód po zmroku.

Debiut rynkowy samochodu przewidziano na drugą połowę bieżącego roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Camry Rat Style

Najdziwniejsza Toyota na świecie może być Twoja. Za 13 tysięcy złotych

Zimowe opony w lato

Jazda na oponach zimowych latem – czy to bezpieczne?