Amerykańska marka zaprezentowała flagową wersję swojego pick-upa, który będzie dostępny na europejskim rynku.
Ford Ranger Raptor 2022 doczekał się oficjalnej premiery. Jeżeli ktoś spodziewał się tylko i wyłącznie dwulitrowego diesla, to będzie zaskoczony. Zanim jednak o napędzie, warto zwrócić uwagę na podrasowaną stylistykę tego modelu.
W ocz rzucają się od razu zmodyfikowane zderzaki z dodatkowymi osłonami, charakterystyczny grill z nazwą marki, poszerzone błotniki oraz dedykowane koła. Trzeba przyznać, że w takim wydaniu nie brakuje mu animuszu.
Ford Ranger Raptor 2022 – dane techniczne
To raczej najważniejsza informacja na temat tego modelu. Ford Ranger Raptor 2022 otrzymał trzylitrową, podwójnie doładowaną jednostkę V6 EcoBoost, która oddaje do dyspozycji użytkownika 288 koni mechanicznych oraz 491 niutonometrów.
Konstrukcja została wykonana z żeliwa wermikularnego, które wyróżnia się wytrzymałością. Inżynierowie popracowali nad systemem wsparcia turbosprężarek, dlatego nie ma mowy o „dziurze” na niskich obrotach czy spowolnionej reakcji na gwałtowne wciśnięcie gazu. Dokładnie takie samo rozwiązanie znajduje się w Focusach ST i modelu GT.
Ford Ranger Raptor – silniki:
- 3.0 V6 Ecoboost (288 koni mechanicznych, 491 niutonometrów)
- 2.0 EcoBlue (210 koni mechanicznych, 500 niutonometrów)
Co ciekawe, aktualnie oferowany dwulitrowy silnik wysokoprężny również trafi do Raptora. oferuje on 210 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Nie będzie jednak dostępny na wszystkich rynkach. Pozostaje czekać na wieści od Forda, by zweryfikować, gdzie się pojawi.
Oprócz mocy można liczyć na poprawione właściwości jezdne. Nowy Ford Ranger Raptor otrzymał amortyzatory Fox Live Valve. Praca całego układu dostosowuje się do aktualnie pokonywanych nawierzchni dzięki systemowi sterowania tłumieniem nierówności. Amortyzator o średnicy 2,5 cala wzbogacono olejem, który zmniejsza arce o 50 procent. Wszystko po to, by utrzymać tego kolosa w ryzach.
Ford Ranger Raptor 2022 poza asfaltem
Ford Ranger Raptor został przystosowany, by świetnie sobie radzić w trudnych warunkach. Z myślą o zróżnicowanym użytkowaniu, producent zastosował aż siedem trybów jazdy. Ten najbardziej zaawansowany to Baja, który został przystosowany do szybkiego pokonywania terenowych odcinków.
Ford Ranger Raptor – tryby jazdy:
- Normal (drogowy, zapewniający optymalne ustawienia)
- Sport (drogowy, dostosowany do dynamicznej jazdy)
- Slippery (drogowy, przystosowany do śliskich nawierzchni)
- Rock crawl (terenowy, do pokonywania skalistych przeszkód)
- Sand (terenowy, do jazdy po piachu)
- Mud/Ruts (terenowy, do jazdy po błocie)
- Baja (terenowy, do szybkiej jazdy poza asfaltem)
Ciekawostką jest system Trail Control, który pełni rolę terenowego automatu. Użytkownik może ustawić prędkość wynosząca na przykład 30 km/h i samochód sam będzie ją dobierał zgodnie z analizą aktualnej trasy i znajdujących się na niej przeszkód.
Ford Ranger Raptor – wnętrze
Kabina została oczywiście przejęta z konwencjonalnej wersji Rangera, ale uzupełniono ją nie tylko bogatym wyposażeniem, ale też dedykowanymi dodatkami, które są stosowane tylko w tej odmianie. Wśród nich znajdziemy oczywiście pomarańczowe dekory pod postaciami listew i szwów.
Nie zabrakło również zmodyfikowanych foteli, aluminiowych pedałów i usportowionej kierownicy. Użytkownik ma też do dyspozycji cyfrowe wskaźniki i dotykowy ekran centralny umieszczony pionowo. To największy tego typu instrument stosowany w spalinowych Fordach dostępnych w Europie.