w

Ford Mustang GTD 2025 ma 815 KM i patrzy na Porsche 911 GT3 RS

Ford Mustang GTD 2025
Ford Mustang GTD 2025

Na tę premierę czekało spore grono fanów amerykańskiej marki. Najpopularniejszy muscle car na świecie nigdy nie był tak mocny w seryjnej wersji.

Ford Mustang GTD 2025 to odpowiedź na Porsche 911 GT3 RS – brzmi odważnie, ale producent jest pewny swojego wyjątkowego produktu. Prace nad tą konfiguracją trwały wiele miesięcy i objęły praktycznie każdy istotny element, który może wpłynąć na osiągi i właściwości jezdne samochodu.

Już sama stylistyka mocno sugeruje, że nie mamy do czynienia z konwencjonalnym coupe. Wariant GTD wyróżnia się muskularnymi błotnikami, dodatkowymi wlotami i wylotami powietrza, większymi nakładkami progowymi, zmienioną maską, przeprojektowanymi zderzakami, nowym dachem i takim też dyfuzorem, który sąsiaduje z potężnymi.

Ford Mustang GTD 2025
Ford Mustang GTD 2025

Na osobny akapit zasługuje spojler, który jest po prostu ogromny. Przymocowano go nie do klapy, tylko tylnych słupków, co zapewniło większą sztywność. Jesteśmy pewni, że przy wysokiej prędkości generuje duży docisk.

Muscle car został wyraźnie doposażony, ale dzięki zastosowaniu licznych elementów z włókna węglowego, udało się utrzymać masę własną na akceptowalnym poziomie. Z tego samego powodu zastosowano także 20-calowe felgi magnezowe. Co istotne, rozkład masy jest idealny i wynosi 50:50.

Ford Mustang GTD 2025 – dane techniczne

Sercem auta jest benzynowa jednostka V8, która została rozwiercona do 5,2 litra. Posiada oczywiście doładowanie, dzięki któremu potencjał wzrósł do 815 koni mechanicznych i 900 niutonometrów, co robi wrażenie.

Aby osiągnąć takie wartości, inżynierowie zastosowali mniejsze koło pasowe sprężarki, zmienili dolot, wykorzystali nowy wydech oraz użyli nowego układu olejowego z suchą miską. Silnik może kręcić się do 7560 obr./min.

Za przenoszenie mocy na tylne koła odpowiada ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna. Uczestniczy w tym także karbonowy wał napędowy. Nad prowadzeniem auta czuwa półaktywne zawieszenie z widocznymi popychaczami.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez samego producenta, Ford Mustang GTD 2025 rozpędza się do ponad 300 km/h. Przyspieszenie do setki nie zostało podane, ale trzeba liczyć się z trudnościami w przenoszeniu moc na jedną oś.

Amerykańskie auto ma udowodnić swoją wartość na „Zielonym Piekle”. Czy uda mu się pokonać Nurburgring w niecałe 7 minut? Taki jest cel. Bez względu na wynik, wariant GTD wzbudził duże zainteresowanie klientów, którzy złożyli już 7500 wniosków – a minęło dopiero 37 dni od wprowadzenia tej możliwości.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Renault Estafette Concept

Renault Estafette Concept to zapowiedź seryjnego modelu. Kurierom będzie łatwiej

Renault Austral 2025

Renault Austral 2025. Pierwsze zdjęcia wersji po liftingu