w

Ford Focus ST 2023 – przyspieszenie 0-250 km/h (wideo)

Ford Focus ST 2023 - acceleration
Samochód bez problemu rozwija prędkość maksymalną podawaną przez producenta

Amerykański kompakt przeszedł niedawno kurację odmładzającą. Objęła ona również sportową wersję tego modelu.

Ford Focus ST 2023 wyróżnia się odświeżoną stylistyką, na którą wpływa nowy front z zadziornie spoglądającymi reflektorami, przemodelowanym zderzakiem i grillem o zmodyfikowanej fakturze. Tył auta tworzą natomiast przyciemnione lampy, spojler dachowy i dwie końcówki umieszczone we wnękach zderzaka.

Jak można się domyślać, producent uzupełnił paletę lakierów, wśród których znalazł się ten biorący udział w teście. Nie zabrakło również nowych wzorów felg. Pod względem technologicznym próżno jednak szukać większych zmian.

Ford Focus ST 2023 – osiągi

Podobnie jak przed modernizacją, pod maską prezentowanego modelu znajduje się doładowana jednostka o pojemności 2,3 litra. To znany silnik z rodziny Ecoboost, który był również montowany w Mustangach.

Ford Focus ST 2023 oddaje do dyspozycji 280 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Cały potencjał trafia jedynie na oś przednią. Przenoszeniem tych wartości na koła może zajmować się sześciobiegowa przekładnia manualna lub automat o siedmiu przełożeniach.

Ford Focus ST 2023 - acceleration
Samochód bez problemu rozwija prędkość maksymalną podawaną przez producenta

Jak wynika z danych fabrycznych przekazanych przez producenta, topowa konfiguracja kompaktowego modelu rozwija setę w zaledwie 5,7 sekundy i potrafi rozpędzać się do 250 km/h. Pewien youtuber postanowił sprawdzić, czy podane informacje pokrywają się z testem w warunkach rzeczywistych. Poniższy materiał ujawnia wyniki.

Przypomnijmy, że nowy Focus ST jest dostępny w polskiej ofercie. Za egzemplarz z manualną przekładnią trzeba zapłacić 159 300 złotych. Sztuki z automatem są droższe o blisko 10 tysięcy złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SsangYong SUV 2023

Ssangyong Torres 2023 oficjalnie. Oby jeździł tak, jak wygląda!

Hybrydowy Peugeot 3008

Peugeot 3008 Hybrid4 po liftingu. Wciąż w formie! (test)