Amerykańska marka zdecydowała się na odświeżenie swojego kompaktowego modelu. Zmiany są wyraźne.
Ford Focus 2022 otrzymał pas przedni z nowymi reflektorami, przeprojektowanym grillem i zmodyfikowanym zderzakiem. Teraz wygląda nowocześniej i bardziej zadziornie. Tylna część karoserii zyskała natomiast nieco inne lampy ze zmienionymi kloszami.
Samochód upodobnił się do innych odświeżonych modeli, wśród których można znaleźć Turneo Connect oraz Edge’a. Jednym z zastosowanych zabiegów jest też wkomponowanie logo w grill. Wcześniej zajmowało ono miejsce przy masce. Producent zdecydował się też na uzupełnienie palety lakierów i oferty felg.
„Ekranizacja wnętrza”
W kabinie również zaszły istotne zmiany. Jak widać, pojawiły się nowe dekor oraz opcje wykończenia. Nie zabrakło również cyfrowych wskaźników, które można personalizować – podobnie jak w mniejszej Pumie.
Kluczową nowością jest dotykowy ekran multimedialny SYNC4 o przekątnej 13,2 cala. To jeden z największych tego typu instrumentów w segmencie C. Warto dodać, że został zintegrowany z klimatyzacją. To oznacza, że z konsoli centralnej zniknął fizyczny panel przycisków.
Pod względem przestronności nie ma oczywiście różnic. Miejsca jest tu sporo dla czterech osób średniego wzrostu. Co ciekawe, w ofercie nie będzie już foteli Recaro zarezerwowanych wcześniej dla odmiany ST. W tym miejscu warto dodać, że gama obejmie topowe wersje ST Line, Titanium oraz Active. To właśnie one będą mogły zostać uzupełnione pakietem Vignale.
Ford Focus 2022 – dane techniczne
Bazową jednostką pozostaje 1.0 EcoBoost bez żadnych elektrycznych wspomagaczy. Będzie ona dostępna w dwóch odmianach: 98- oraz 123-konnej. Ten sam silnik może tworzyć układ miękkiej hybrydy, również w dwóch wersjach: 123- i 153-konnej. W tym przypadku można liczyć na nowy, siedmiobiegowy automat – oczywiście dwusprzęgłowy.
Ford Focus 2022 – silniki:
- 1.0 EcoBoost (98 i 123 konie mechaniczne)
- 1.0 EcoBoost Milid Hybrid (123 i 153 konie mechaniczne)
- 1.5 EcoBlue (94 i 118 koni mechanicznych)
- 2.3 EcoBoost ST (276 koni mechanicznych)
Na tym oczywiście nie koniec. Oszczędni klienci mogą postawić na diesla (94 lub 118 koni mechanicznych), który występuje z sześciobiegowym manualem lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Nie zabraknie również sportowej odmiany. Ford Focus ST 2022 otrzymał silnik 2.3 Ecoboost, co oznacza brak zmian w tym zakresie. I bardzo dobrze. Oferuje on 276 koni mechanicznych. Jak już wspomnieliśmy, nie będzie dostępny z fotelami Recaro. Zamiast nich pojawiły się wyczynowe siedzenia autorstwa Forda.
Marka posłuchała także głosów klientów, którzy oczekiwali nowej wykładziny bagażnika, którą można szybko wyczyścić. Nie zabrakło też szeregu systemów bezpieczeństwa wspierających kierowcę.
Ford Focus po liftingu wyjedzie na drogi w pierwszej połowie 2022 roku. Polskie ceny poznamy w najbliższym czasie.