w

Ford Focus 2022 (lifting) w polskiej ofercie – ceny, wersje wyposażenia, dane techniczne

Ford Focus ceny 2022
Ford Focus 2022 (lifting) w polskiej ofercie - ceny, wersje wyposażenia, dane techniczne

Amerykański kompakt po kuracji odświeżającej doczekał się debiutu w naszym kraju. Poznaliśmy pełną ofertę modelu.

Ford Focus 2022 zmienił twarz i stał się bardziej podobny do najnowszych modeli tego producenta. Pas przedni zdobią przeprojektowane reflektory, zmodyfikowany grill i zderzak o innym kształcie. Tył samochodu zdobią natomiast przemodelowane klosze lamp.

Ford Focus po liftingu 2022
Nowy Focus występuje w Polsce tylko z jednostkami benzynowymi

Wnętrze również ma wiele nieznanych dotąd instrumentów. Rolę centrum dowodzenia pełni nowy ekran dotykowy o przekątnej 13,2 cala. Oparto go na systemie SYNC4. Warto dodać, że przejął on panel klimatyzacji. Przed kierownicą umieszczono natomiast cyfrowe wskaźniki.

Ford Focus 2022 – dane techniczne

Jeżeli chodzi o układy napędowe, to Ford Focus po liftingu dostępny jest w siedmiu konfiguracjach. Rolę podstawowej jednostki pełni 1-litrowy Ecoboost o mocy 100 koni mechanicznych. Z drugiej strony cennika jest 280-konna odmiana ST. Bez względu na wybór silnika, każdy wariant występuje wyłącznie z napędem na oś przednią.

Ford Focus 2022 – silniki:

  • 1.0 Ecoboost 100 (100 koni mechanicznych, 170 niutonometrów, sześciobiegowy manual, FWD, 0-100 km/h: 12,5 sekundy, prędkość maksymalna: 186 km/h, 5,4 litra w cyklu mieszanym)
  • 1.0 EcoBoost 125 (125 koni mechanicznych, 170 niutonometrów, sześciobiegowy manual, FWD, 0-100 km/h: 10,2 sekundy, prędkość maksymalna: 200 km/h, 5,7 litra w cyklu mieszanym)
  • 1.0 EcoBoost Hybrid 125 Powershift (125 koni mechanicznych, 170 niutonometrów, siedmiobiegowy automat, FWD, 0-100 km/h: 10,2 sekundy, prędkość maksymalna: 195 km/h, 5,7 litra w cyklu mieszanym)
  • 1.0 EcoBoost Hybrid 155 M6 (155 koni mechanicznych, 190 niutonometrów, sześciobiegowy manual, FWD, 0-100 km/h: 9 sekund, prędkość maksymalna: 211 km/h, 5,4 litra w cyklu mieszanym)
  • 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift (155 koni mechanicznych, 190 niutonometrów, siedmiobiegowy automat, FWD, 0-100 km/h: 8,4 sekundy, prędkość maksymalna: 208 km/h, 5,4 litra w cyklu mieszanym)
  • 2.3 EcoBoost M6 (280 koni mechanicznych, 420 niutonometrów, sześciobiegowy manual, FWD, 0-100 km/h: 5,7 sekundy, prędkość maksymalna: 250 km/h, 8 litrów w cyklu mieszanym)
  • 2.3 EcoBoost A7 (280 koni mechanicznych, 415 niutonometrów, siedmiobiegowy automat, FWD, 0-100 km/h: 5,7 sekundy, prędkość maksymalna: 250 km/h, 8 litrów w cyklu mieszanym)

Co ciekawe, w początkowej ofercie nie ma żadnego diesla. Zamiast niego znalazły się dwie miękkie hybrydy oferujące od 125 do 155 koni mechanicznych. Obie mogą występować zarówno ze skrzyniami manualnymi, jak i automatycznymi.

Ford Focus 2022 – cennik

Bazowa wersja Focusa w najnowszym wydaniu to wydatek 83 900 złotych. Oferta dotyczy oczywiście egzemplarzy z 2022 roku. Jak już wiadomo, podstawa ma silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 koni mechanicznych. Jego uzupełnieniem jest sześciobiegowa przekładnia manualna.

Ford Focus 2022 -cennik
Podstawowa wersja to wydatek 83 900 złotych. Za odmianę ST trzeba zapłacić niemal dwa razy więcej

Na drugim biegunie cennika znajduje się Ford Focus ST 2022 za 166 950 złotych. To topowy egzemplarz z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i najbogatszym wyposażeniem. Przedstawione ceny dotyczą wersji hatchback. Dopłata do kombi wynosi 4000 złotych.

Ford Focus 2022 – wersje wyposażenia

Amerykański kompakt po liftingu występuje w sześciu konfiguracjach wyposażeniowych, ale maksymalna liczba wersji dostępnych z danym układem napędowym to zaledwie trzy. Dotyczy to 155-konnej miękkiej hybrydy ze skrzynią manualną.

Ford Focus 2022 - wnętrze
Od drugiego poziomu wyposażenia można liczyć na ekran o przekątnej 13,2 cala. Trzeci poziom zapewnia cyfrowe wskaźniki

Pozostałe warianty silnikowe są dostępne tylko z dwiema wybranymi wersjami. Flagowe ST występuje tylko w jednym zestawieniu wyposażeniowym. Jak można wywnioskować po cenniku, przewiduje się, że największe zainteresowanie może wzbudzić odmiana Titanium X.

Wersja Connected (poziom 1) – wybrane elementy wyposażenia:

  • System audio SYNC 2.5 z 8” ekranem dotykowym
  • Obsługa Android Auto i Apple CarPlay
  • FordPass Connect
  • Kolorowy wyświetlacz 4.2” na tablicy zegarów
  • Klimatyzacja manualna
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • System wyboru trybu jazdy
  • Pre Collision Assist
  • Lane Keeping Aid
  • Lusterka boczna regulowane i podgrzewane elektrycznie
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Konsola centralna z podłokietnikiem

Wersja Titanium (poziom 2) – wybrane elementy wyposażenia:

  • System nawigacji satelitarnej SYNC 4
    z 13.2” ekranem dotykowym
  • Bezprzewodowa obsługa Android Auto
    i Apple CarPlay
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Lusterka boczna składane elektrycznie
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane
    automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Przyciski rozrusznika Ford Power
  • Tylna kanapa ze składanym podłokietnikiem

Wersja Titanium X (poziom 3) – wybrane elementy wyposażenia:

  • 12.3” cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz
    na tablicy zegarów
  • Kamera o wysokiej rozdzielczości, ułatwiająca
    parkowanie tyłem
  • Lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże
  • Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami
    nastrojowego oświetlenia
  • System Ford KeyFree
  • Welurowe dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu

Wersja ST-Line X (poziom 4) – wybrane elementy wyposażenia:

  • 17” obręcze kół ze stopów lekkich w stylizacji ST-Line
  • Sportowe zawieszenie ST-Line
  • Pakiet stylizacji nadwozia ST-Line
  • Lusterka boczne składane elektrycznie
  • Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów
    w stylizacji ST-Line
  • Manetki do zmiany biegów przy kierownicy – dla
    skrzyni automatycznej PowerShift
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Relingi bagażnika dachowego w kolorze czarnym
    (wersja kombi)

Wersja Active X (poziom 5) – wybrane elementy wyposażenia: 

  • 17” obręcze kół ze stopów lekkich w stylizacji Active
  • Zawieszenie z prześwitem zwiększonym
  • Pakiet stylizacji nadwozia Active
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Relingi bagażnika dachowego w kolorze czarnym
    dla każdej wersji nadwozia

Wersja ST X (poziom 6) – wybrane elementy wyposażenia:

  • 19” obręcze kół ze stopów lekkich
  • Sportowe zawieszenie ST
  • Pakiet stylizacyjny ST
  • Duży, tylny spojler w stylizacji ST
  • Head Up Display – wyświetlacz przezierny
  • Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów
    w stylizacji ST
  • Reflektory Full LED matrycowe
    z Glare Free Auto High Beam
  • Fotele kubełkowe Ford Performance,
    z certyfikatem AGR
  • Elektryczną regulacja przednich foteli
  • Rev Match – system minimalizujący efekt „szarpania” przy redukcji biegu (dla skrzyni manualnej)
  • Launch Control – procedura startowa

Ford Focus 2022 jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia i taką samą liczbą wzorów felg (w czterech rozmiarach). Pod tymi względami widać duże różnice w porównaniu do odmiany sprzed liftingu. Oferta obejmuje także kilka ciekawych pakietów.

Pakiet Driver Assistance (2000-4000 złotych, w zależności od wersji z wyłączeniem Connected):

  • Adaptive Cruise Control (ACC) ze skrzynią automatyczną PowerShift i A7 zawiera dodatkowo
    funkcję utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu oraz funkcją automatycznego
    zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy (Stop&Go)
  • BLIS Assist z Cross Traffic Alert – system monitorowania martwego pola widzenia
    w lusterkach z funkcją zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia
  • Cross Traffic Alert z Active Braking – funkcja ostrzegania i zapobiegania kolizjom
    z pojazdami nadjeżdżającymi z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu
    tyłem z miejsca parkingowego
  • Kamera cofania – o wysokiej rozdzielczości, z szerokim polem widzenia
  • Speed Sign Recognition – system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi

Pakiet Parking (1200-2850 złotych, w zależności od wersji z wyłączeniem Connected):

  • Active Park Assist – system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego – dla wersji z manualną skrzynią biegów i automatyczną PowerShift
  • Active Park Assist 2 – system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego – dla wersji automatyczną skrzynią biegów A7
  • Door Edge Protector – aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi
  • Kamera cofania – o wysokiej rozdzielczości, z szerokim polem widzenia

Pakiet Family (2300 złotych z wyłączeniem Connected):

  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów (wymaga smartfona kompatybilnego z systemem ładowania bezprzewodowego)
  • Tylna kanapa – z otworem do przewozu nart i składanym podłokietnikiem
  • Konsola centralna – gniazda USB-A oraz USB-C
  • Drzwi bagażnika – zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo – tylko wersja kombi
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym
  • Lusterka boczne – składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże

Pakiet ST Line (1800 złotych – tylko dla ST-Line X):

  • Duży, tylny spojler – lakierowany w kolorze nadwozia
  • Zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym
  • Sportowe nakładki na pedały
  • Nakładki na progi przednich drzwi z emblematem „ST-Line”

Pakiet Winter (850-1750 złotych, w zależności od wersji z wyłączeniem Connected):

  • Przednia szyba podgrzewana
  • Przednie fotele – podgrzewane, z regulacją
    temperatury – standard dla wersji ST X
  • Podgrzewana kierownica

Pełny cennik wraz z ofertą dodatkowego wyposażenia znajduje się na oficjalnej stronie producenta. Dealerzy rozpoczęli już zbieranie zamówień.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tesla Model 2 2023 concept

Tesla Model 2 2023 coraz bliżej produkcji. Co wiemy o nadchodzącym aucie elektrycznym?

Nowy Opel Insignia

Nowy Opel Insignia może zostać crossoverem. Kolejna generacja zadebiutuje w 2024 roku