w

Ford E-Transit oficjalnie. Zasięg do 380 kilometrów

Ford Transit EV
Ford E-Transit oficjalnie. Zasięg do 380 kilometrów

Era elektryfikacji dotarła także na rynek samochodów użytkowych. I nic nie wskazuje na to, by ten trend się odwrócił.

Kolejnym tego dowodem jest Ford E-Transit, który został ujawniony całemu światu. To pierwsza generacja, która jest dostępna w wersji bez jakiekolwiek jednostki spalinowej. Tego jeszcze nie grali. Zobaczymy, czy się przyjmie.

Ford E-Transit
Tylna część karoserii jest bardziej konserwatywna. Projekt ożywiają lampy LED

Stylistyka nowości jest naprawdę przyjemna. Pas przedni zdobią zadziornie spoglądające reflektory, które optycznie złączono listwą LED. Co ważne, projektanci pozostawili grill, który znacznie lepiej wygląda od litego plastra plastiku wybieranego przez licznych producentów. Tak jest po prostu bardziej elegancko.

Zobacz także: Ford Transit z DMC do 5 ton! Debiutuje nowa wersja

Tył samochodu jest oczywiście mniej wysublimowany. Styliści zadbali jednak, by pionowe lampy miały ładne, diodowe wypełnienie. W oczy rzucają się także dedykowane felgi, które kontrastują z jasnoniebieskim, wręcz błękitnym lakierem.

Ford E-Transit – jeszcze nie wszystko jasne

Amerykańska marka wciąż nie podzieliła się szczegółami na temat danych technicznych. Pełna specyfikacja nie jest jeszcze dostępna. Wiadomo jedynie, że Ford E-Transit zadebiutował na całkowicie nowej architekturze przystosowanej do użytkowych pojazdów elektrycznych. Zasięg maksymalny ma wynosić 380 kilometrów.

Podejrzewamy, że elektryczny Transit będzie dostępny w kilku wariantach mocy. Wydaje się jednak, że wersja z napędem na obie osie ma niewielkie szanse na szybki debiut.

Zobacz także: Ford Transit Custom Camper MS-RT

Samochód będzie oferował możliwość szybkiego ładowania, podobnie jak Ford F-150 Lightning. Elektryczny Transit będzie miał również funkcję mobilnego generatora prądu umożliwiającego zasilanie elementów świetlnych czy elektronarzędzi.

Ford E-Transit 2023
Pas przedni wygląda elegancko i nowocześnie, jak na auto dostawcze. Producent ujawnił, że zasięg na pełnej baterii ma wynosić 380 kilometrów

Zapowiada się ciekawie, ale czekamy na odkrycie wszystkich kart – również zdjęć wnętrza. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość. Więcej informacji powinno wypłynąć jesienią lub zimą, kiedy to będzie zbliżać się proces produkcyjny modelu. Gdzie? W Turcji. Pierwsze sztuki powinny wyjechać na drogi w 2023 roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi Q7 V12 TDI acceleration

Audi Q7 V12 TDI na autostradzie. Ten Diesel ma moc!

VW Polo GTI 2022 acceleration

Nowy Volkswagen Polo GTI – test przyspieszenia (wideo)