w

Ford E-Tourneo 2023 chce zainteresować Europejczyków. Po cichu pokona 370 kilometrów

Elektryczny Ford Tourneo
Ford E-Tourneo 2023 chce zainteresować Europejczyków. Po cichu pokona 370 kilometrów

Amerykańska marka przedstawiła światu swój elektryczny samochód użytkowy w wersji osobowej. Brzmi zagmatwanie, ale to nic innego, jak Ford E-Tourneo Custom 2023.

Ma on nie tylko wzbudzić zainteresowanie, ale też pomóc w budowaniu świadomości konkretnej grupy nabywców, która do tej pory stawiała na hybrydy PHEV i silniki Diesla, które również są w aktualnej gamie.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że sprawa jest świeża, ale producent nie zamierza zwlekać z debiutem rynkowym. Pierwsze europejskie dostawy rozpoczną się w połowie 2023 roku, co oznacza, że wkrótce pojawi się cennik i klienci będą mogli składać zamówienia.

Ford E-Tourneo 2023
Choć to duży van o prostych kształtach, jego design jest bardzo atrakcyjny na tle konkurentów

Co oferuje Ford E-Tourneo Custom 2023? W aucie wykorzystano jeden silnik elektryczny, który wytwarza 215 koni mechanicznych. Powinien on zapewniać naprawdę przyzwoite osiągi. Te jednak nie zostały jeszcze ujawnione.

Bateria została umiejscowiona pomiędzy osiami. Jej pojemność to 74 kWh netto, co ma zapewniać do 370 kilometrów zasięgu. Nie jest to wynik rekordowy, ale w przypadku pewnych firm i zadań może okazać się wystarczający.

Ford E-Tourneo 2023 wnętrze
Ford E-Tourneo 2023 – wnętrze

Ładowanie może odbywać się z maksymalną siła 125 kW. Akumulator może został „napełniony” od 15 do 80 procent w 41 minut lub uzyskać zasięg 38 kilometrów w 5 minut. Nieco wolniejszą możliwością jest oczywiście Wallbox (11 kW), który może znaleźć się w prywatnym garażu.

>Ford Tourneo Connect 2022 – pierwsza jazda. Jak spisuje się nowy kombivan?

Co ciekawe, Ford E-Tourneo Custom 2023 oferuje technologię Pro Power Onboard. Cóż to takiego? Jest swego rodzaju elektrownią dla innych, zewnętrznych urządzeń. Może z mocą 2,3 kW zasilać narzędzia elektryczne a nawet ładować inne pojazdy. Brzmi bardzo dobrze i kojarzy się z nowym pick-upem na prąd – Fordem F-150 Lightining.

Ford Tourneo EV
Baterię można ładować z siła 125 kW

Warto dodać, że elektryczny Ford Tourneo Custom potrafi holować przyczepę o masie do 2000 kilogramów. Czy taka wersja odniesie sukces rynkowy? Trudno założyć, że przebije popularnością diesla, ale producent zdaje sobie sprawę, że trzeba stopniowo budować zaufanie do nowych układów napędowych, które są narzucane przez europejskie prawo.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes E-Class 2024 no official

Nowy Mercedes Klasy E na zdjęciach szpiegowskich. Widać wyraźne zmiany

Abarth 500 EV

Abarth 500e 2023 bez tajemnic. Mały, ale elektryczny wariat