Amerykańska marka nie próżnuje. Po wskrzeszeniu kultowego modelu przyszedł czas na uzupełnienie jego oferty bardzo intrygującą wersją.
Ford Bronco Raptor – brzmi fajnie, prawda? Producent nie chwalił się za głośno pracami nad tak
ą odmianą, ale jakoś nas nie smuci. Lubimy niespodzianki. Taka konfiguracja jest połączeniem sprzeczności, ale fan motoryzacji na pewno nie będzie narzekał. Wystarczy spojrzeć na AMG G 63, by zrozumieć, że rozsądek nie zawsze jest tym, co ma decydować o wyborze samochodu.
Pod względem stylistycznym widać wyraźne modyfikacje w porównaniu do bardziej konwencjonalnych wariantów. Nadwozie zostało poważnie poszerzone – o 25 centymetrów. Poza tym, wysokość auta sięga 226 centymetrów. To wszystko przy masie 2600 kilogramów. Brzmi okrutnie. No i fajnie.
Ford Bronco Raptor – kluczowe parametry
Sercem tego potwora jest trzylitrowy, doładowany silnik benzynowy z rodziny EcoBoost. To potężne V6 oddaje do dyspozycji użytkownika 405 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Współpracuje z nim dziesięciobiegowa przekładnia automatyczna, która przekazuje cały potencjał na obie osie.
Osiągi nie zostały ujawnione, ale podejrzewamy, że setkę można zobaczyć po upływie 6 sekund. Jeżeli chodzi o prędkość, to strzelamy, że będzie to 220 km/h, choć sami byśmy nie chcieli tego sprawdzać.
Ford Bronco Raptor – dane techniczne:
- Moc maksymalna: 405 koni mechanicznych
- Maksymalny moment obrotowy: 500 niutonometrów
- Skrzynia: dziesięciobiegowa, automatyczna
- Napęd: 4×4
- Masa własna: 2600 kilogramów
- 0-100 km/h: około 6 sekund
- Średnie spalanie w cyklu mieszanym: zależy ile wlejesz
Warto dodać, że Ford Bronco Raptor otrzymał aktywne zawieszenie FOX z inteligentnymi amortyzatorami. Oprócz tego, wzmocniono jego mosty i zmieniono przełożenie skrzyni biegów. Auto ma nie bać się zarówno szosy, jak i wymagającego terenu.
Ford Bronco Raptor – wnętrze
W kabinie jest nieco mniej nowości, ale też warto zwrócić na nie uwagi. Poza kolorowymi dekorami można liczyć na sportowe fotele, które lepiej podpierają ciało podczas gwałtownych zmian kierunku jazdy.
Ponadto, selektor trybów jazdy zyskał nowe warianty. Wpływają one na pracę turbosprężarki, układu wydechowego i innych podzespołów odpowiedzialnych za wydajność układu napędowego. Szykuje się mocny zawodnik.
Jak można się domyślać, Ford Bronco Raptor powstał z myślą o rynku amerykańskim. Czy trafi do Europy? Mamy co do tego uzasadnione wątpliwości. Chętni będą mogli składać zamówienia już w marcu.