Włoska marka zmierza w stronę gamy skupionej na modelach elektrycznych. Teraz stawia kolejny krok, by zbliżyć się do nowej strategii.
Właśnie ogłoszono, że Fiat wycofuje auta spalinowe z Wielkiej Brytanii. Chodzi o układy bez elektrycznego wsparcia napędowego. To oznacza, że na Wyspach nie będą już dostępne modele z konwencjonalnymi silnikami pozbawionymi „elektryfikacji”. Skąd ta decyzja?
Wiadomo, że marka chce być „neutralna węglowo” już za kilka lat. Nie da się jednak usunąć całej gamy natychmiastowo i równie szybko zastąpić ją zaawansowanymi technologicznie samochodami. Właśnie dlatego w gamie pozostaną nie tylko modele na prąd, ale też hybrydy – miękkie, pełne i plug-in.
Fiat wycofuje auta spalinowe z UK, ale hybrydy pozostaną
Od 1 lipca 2022 roku z brytyjskiej oferty Fiata znikną wszelkie niezelektryfikowane warianty silnikowe. Klienci będą mieli do wyboru tylko hybrydy i „elektryki”. Wśród tych pierwszych są wspomniane miękkie układy, które uchodzą za najmniej inwazyjne. Opierają się na prostych instalacjach 48-woltowych mających jedynie zadanie wspierające. To oznacza, że nie da się nimi jeździć w trybie elektrycznym.
Miękkie hybrydy nie dają dużych efektów, ale też nie zmieniają charakteru auta spalinowego, co może być dobrą alternatywą dla konserwatywnych klientów. Trzeba jednak się spieszyć, bo już za pięć lat należy spodziewać się wyłącznie aut elektrycznych u włoskiego producenta.
Fiat zdecydował się na ten odważny krok w Wielkiej Brytanii, ponieważ zanotował tam gwałtowny wzrost rejestracji pojazdów zelektryfikowanych. Eksperyment może więc przynieść sukces. Gama będzie zbudowana z hybrydowych wersji 500-tki, Pandy, Tipo i 500X. Jedynym modelem na prąd jest aktualnie 500 EV.