Działy marketingu marek samochodowych nieustannie walczą o zwrócenie uwagi klientów. Włosi nie są tu wyjątkiem.
Dobrym tego przykładem jest Fiat Panda I, który był promowany w zróżnicowany sposób. Samochód produkowano w latach 1980-2003 w czterech włoskich fabrykach. Wyróżniał się prostą konstrukcją i pudełkowatym nadwoziem, które zapewniało maksymalnie przestronne wnętrze.
Auto odniosło bardzo duży sukces na całym świecie. Nie było to związane jedynie z ekonomicznym charakterem. Ważną rolę odegrała bogata oferta silnikowa. Znajdowały się w niej jednostki 2-, 3- oraz 4-cylindrowe. W gamie był nawet diesel. Najsłabsza konstrukcja pochodziła z Fiata 126 – generowała zaledwie 30 koni mechanicznych.
Reklama Fiata Pandy
Wróćmy jednak do samej reklamy. Było ich kilkanaście, a ta wydaje się jedną z najciekawszych. Wykorzystano w niej modele innych producentów, wśród których znalazło się nawet Porsche.
W ten sposób starano się pokazać wyższość włoskiego autka nad innymi. Wszystkiemu towarzyszyły problemy innych i wyśmiewanie innych. Materiał ma charakter humorystyczny i trudno byłoby traktować go poważnie, ale nie ma wątpliwości, że dziś to by nie przeszło.