w

Fiat Idea 2013

Brazylia jest zupełnie innym rynkiem motoryzacyjnym. Można nawet stwierdzić, że na tamtejszym terytorium sprzedaje się przede wszystkim ?odgrzewane? modele z rynku europejskiego.

 

Świetnym przykładem jest Fiat Idea. To model, który trzeba sobie przypomnieć. Auto weszło do produkcji w 2003 roku i wedle założeń koncernu miało być czymś, co uratuje honor marki po wyprodukowaniu Multiplii? Bazowało na płycie podłogowej Punto. W krajach europejskich Idea okazała się klapą, ale w Brazylii sprzedawana jest do dziś.

 

Samochód właśnie przeszedł na tamtejszym rynku kurację odmładzającą. Face lifting objął zarówno nadwozie, jak i wnętrze pojazdu. Zmieniono pas przedni i lampy. Opracowano również nowe wzory felg i wzbogacono specyfikacje.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: WCF

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Idea nie jest rowniez hitem w Brazylii, coprawda widac je na ulicach ale nie tak czesto jak inne modele Fiata , z tym odgrzewaniem to sie nie zgodze , poniewaz , argo, w zmienionej nazwie wszedl do europy pozniej, podobie Cronos , produkowany od 2016 roku zawital do europy rok temu i tez pod inna nazwa , W Europie Tipo , czyli Argo, sie przyjal, a w Brazylii slabo, Nadal nie ma na rynku europejskim modelu Mobi, nie ma tez Toro,, ktory zostal zrobiony na plycie Jeepa Renegade , nadal nie ma modelu nova Strada, no i olejozerne silniki 1.4 l zostaly w Brazylii wczesniej wycofane , w Europie nadal wystepuja w Renegade, Ktory de facto jest produkowany w Brazylijskim stanie Pernambuco, Goiama, gdzie obecnie pracuje a na rynek krajowy montuje sie tylko 1.8, oraz 2 l diesel , oczywiscie wszystkie Fiaty , sa od lat flex fuel , ale w teoretycznie ekologicznej europie , nie slychac aby wporowadzano mniej toksyczny etanol , ktory coprawda coraz czesciej wystepuje we Francji, ale pomimo duzo nizszej ceny niz etylina i tak znikome auta moga na tym jezdzic Upodobania brazylijskie roznia sie od europejskich, podobnie widac tez roznice gustow w USA, , nie oznacza to ze cos jest gorsze , starsze, jest poprostu inne, i nie podoba nam sie tylko dlatego , ze , zwyczajnie nam nieznane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Donto P1

Honda Crider