w

Fiat Grande Panda wyceniony. Nawet chińskie marki mają problem

Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda Pop - przód

Włoska marka w końcu zaprezentowała polską ofertę swojego nowego modelu. Fiat Grande Panda wjechał na nasz rynek i zamierza zostać tu na dłużej. Czy zdobędzie uznanie klientów? Ma na to szanse, bo wpisuje się w aktualnie panujące trendy, a do tego jest nieźle wyceniony. Na taki samochód czekało wielu fanów tego producenta.

Zacznijmy od tego, że nie jest to bezpośredni następca poprzedniej Pandy. I tu zwracamy uwagę na słowo „Grande”, które oczywiście nie należy do przypadkowych. To model znacznie większy, niż może się wydawać.

Fiat Grande Panda – większy gabaryt

Jak ujawniają oficjalne dane techniczne podane przez producenta, Fiat Grande Panda ma 3999 milimetrów długości, 1763 milimetry szerokości oraz 1586 milimetrów wysokości. Do tego, jego rozstaw osi to 2540 milimetrów. Mówimy więc o samochodzie, który wpisuje się w segment B.

Dla przykładu, nowość włoskiej marki jest minimalnie większa, niż aktualnie oferowany Citroen C3, czyli inny crossover koncernu Stellantis. To pozwala przypuszczać, że będzie to auto dojrzalszy, niż zwykła Panda.

Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda Pop – tył

Pod względem stylistycznym jest naprawdę dobrze. Auto oferuje styl retro, który nawiązuje do pierwszego wcielenia tego modelu. Mamy więc ostre krawędzie i „pudełkowate” motywy, które mogą się podobać.

Wrażenie robi także oświetlenie, które tworzy koncepcja pikselowa. Fajnie wyglądają również liczne przetłoczenia oraz osłony chroniące dolne strefy karoserii. Krótko mówiąc, całość jest spójna i atrakcyjna.

Dwa napędy do wyboru

Co ważne, włosi nie ograniczyli oferty do wersji elektrycznej. I bardzo dobrze, bo dziś potrzebna jest dywersyfikacja, która zaspokoi potrzeby rynku, a nie abstrakcyjne wizje polityków pochłoniętych przez ideologię. Przejdźmy jednak do rzeczy.

Podstawę stanowi układ miękkiej hybrydy oparty na doładowanym silniku o pojemności 1,2 litra. To konstrukcja z łańcuchem rozrządu (zamiast paska w kąpieli olejowej), czyli poprawiona i znacznie trwalsza, niż poprzedni Puretech.

Fiat Grande Panda Pop - wnętrze
Fiat Grande Panda Pop – wnętrze bazowej wersji

Kierowca ma do dyspozycji 100 koni mechanicznych i 205 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się sześciobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna – jak w innych miękkich hybrydach tej grupy. Taki zestaw pozwala przyspieszać do setki w 10 sekund i rozpędzać się do 160 km/h. Średnie zużycie paliwa powinno wynosić około 5 litrów.

Alternatywą dla tego układu jest wariant w pełni elektryczny. Oferuje 113 koni mechanicznych i 122 niutonometry. W jego przypadku, sprint do 100 km/h zajmuje 11,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 132 km/h.

Warta uwagi jest także bateria trakcyjna, której pojemność to 44 kWh. Producent jeszcze nie podał danych homologacyjnych związanych z zasięgiem, ale podejrzewamy, że zasięg w cyklu mieszanym będzie wynosił około 300 kilometrów.

Fiat Grande Panda 2025 – cena

Ile kosztuje duża Panda? Startuje od 79 900 złotych. I jest to dobra oferta, bo trzeba pamiętać, że auto reprezentuje segment B, jest crossoverem i posiada 100-konny układ hybrydowy z porządną skrzynią automatyczną. Na tle rywali to bardzo rozsądna oferta.

Fiat Grande Panda Icon - kabina
Fiat Grande Panda Icon – wnętrze

Bazowa konfiguracja wyposażenia, czyli POP jest całkiem przyzwoita. Klient ma do dyspozycji pakiet asystentów jazdy, tempomat, czujnik zmierzchu, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektryczny hamulec postojowy, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby z przodu, tylne czujniki parkowania, wielofunkcyjną kierownicę i cyfrowe wskaźniki.

Według nas warto dopłacić do wersji Icon, która jest drugim poziomem wyposażenia i kosztuje 85 900 złotych. Obejmuje ona dodatkowo m.in.: reflektory EcoLED, tylne światła LED, elektrycznie sterowane lusterka z funkcją podgrzewania, elektrycznie sterowane szyby drugiego rzędu, spojler, dotykowy ekran multimedialny (10,25 cala), gniazdo USB i cztery głośniki.

Fiat Grande Panda w wersji elektrycznej kosztuje 110 000 złotych. I to też atrakcyjna oferta, tym bardziej że w Polsce ruszył program dopłat, które mogą znacząco ją obniżyć. Mimo wszystko, można być pewnym, że wersja hybrydowa będzie bardziej popularna.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

4 komentarze

Dodaj odpowiedź
    • No i? Baic w tej chwili w pl nie istnieje poza reklamą. Sprzedaż śladowa. Odsprzedaż nierealna. Bierz bo jest reklama.

  1. Ciekawy design, rozsądne napędy, kolorystyka podkreślająca styl samochodu, przyzwoita oferta cenowa. Pozostają pytania: jak sprawują się: układ napędowy, kierowniczy, zawieszenie, multimedia wraz z oprogramowaniem i pozostałe elementy? Trzymam kciuki aby Marka odzyskała swój rezon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kask motocyklowy

Obowiązkowe kupno kasku z motocyklem. Ten kraj UE chce to wprowadzić

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia 2026 będzie spalinowa. I bardzo dobrze