w

Fiat Argo Endurance przydałby się w Polsce. To tanie i wytrzymałe auto

Fiat Argo Endurance
Fiat Argo Endurance przydałby się w Polsce. To tanie i wytrzymałe auto

Europejskiego fana motoryzacji może zaskoczyć, że najpopularniejszą marką koncernu Stellantis jest właśnie Fiat. Na Starym Kontynencie ma skromną gamę, ale istnieją miejsca, gdzie jego oferta jest znacznie lepiej dostosowana do potrzeb klientów.

I świetnym tego przykładem może być Ameryka Południowa, gdzie zadebiutował Fiat Argo Endurance. Cóż to takiego? Można go określić mianem współczesnego Punto z elementami crossovera – ale takimi przydatnymi. Jesteśmy pewni, że taki samochód cieszyłby się w Polsce bardzo dużym zainteresowaniem.

Pod względem stylistycznym nie ma w sobie niczego, co mogłoby urzekać lub budzić pożądanie. To najzwyklejszy hatchback o klasycznej linii. Nie wygląda jednak źle. Pas przedni zdobią duże reflektory i wąski grill z wkomponowaną nazwą marki.

Fiat Argo Endurance
Fiat Argo Endurance

Natomiast z tyłu znalazł się lampy zachodzące na klapę bagażnika, spojler nad wyraźnie pochyloną szybą i końcówka wydechu, którą umieszczono obok atrapy dyfuzora. Przypomnijmy, że to wersja Endurance, dlatego ma pewne istotne dodatki.

Fiat Argo Endurance – lekko uterenowiony

Wspomnianymi dodatkami są plastikowe nakładki, które chronią dolne partie karoserii, 15-calowe, dedykowane felgi oraz opony terenowe. Nie zabrakło także podniesionego zawieszenia z Trekkinga. Choć jej nie widać, jest tu również osłona podwozia.

Zgodnie z informacjami podanymi przez samego producenta. Fiat Argo Endurance oferuje przeświet sięgający 186 milimetrów. Włoska marka podaje nawet kąty natarcia i zejścia, które wynoszą kolejno 20,5 oraz 33 stopni.

Sercem samochodu jest benzynowy silnik Fireflu Flex o pojemności 1,3 litra. Generuje 106 koni mechanicznych i 134 niutonometry. Co ważne, konstrukcja może być zasilana także etanolem. W przenoszeniu mocy na przednią oś uczestniczy pięciobiegowa przekładnia manualna.

Fiat Argo Endurance
Fiat Argo Endurance

Wnętrze jest przystosowane do współczesnych potrzeb, choć innowacyjnym nazywać go nie można. Oferuje za to świetny poziom ergonomii. Użytkownik otrzymuje w standardzie wskaźniki z 3,5-calowym ekranem komputera pokładowego, klimatyzację, elektryczne szyby z przodu i centralny zamek. Dokupując pakiet Comfort można dodatkowo cieszyć się z siedmiocalowego wyświetlacza multimedialnego, gniazda USB, świateł przeciwmgłowych i czujników parkowania.

Fiat Argo Endurance jest oferowany w Brazylii, gdzie startuje od 79 990 reali, co stanowi równowartość 55 100 złotych. I jest to cena adekwatna do tego, co klient oczekuje. W Europie nie występuje, bo na pewno nie spełniałby tutejszych norm bezpieczeństwa i emisji spalin. Podejrzewamy, że gdyby to klienci mieli decydować o jego obecności, to już dawno występowałby w takich krajach, jak Polska i cieszyłby się dużym wzięciem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi Q5 2025

Audi Q5 2025 zadebiutuje 2 września. Zachowało silniki spalinowe

BMW i4

BMW i4 z wadą produkcyjną. Trwa akcja serwisowa