Producenci z Chin na dobre zadomowili się w naszym kraju. Czy wszyscy przetrwają próbę czasu? Pewnie nie, ale spośród niemal trzydziestu marek samochodowych na pewno znajdą się takie, których oferta zainteresuje lokalnych klientów. Wśród nich może być JAC Motors, którego jednym z reprezentantów jest fastback klasy średniej za naprawdę niewielkie pieniądze.
Fastback klasy średniej, czyli co?
Zacznijmy od tego, że JAC Motors poważnie traktuje swoją obecność na polskim rynku. Fastback klasy średniej nie będzie jej jedynym modelem w ofercie. Oprócz niego, gama startowa obejmuje dużego SUV-a i pick-upa. Co więcej, ta flota zostanie wkrótce poszerzona kolejnymi produktami, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.
Wróćmy jednak do bohatera tego materiału. Nosi nazwę J7 Plus i zamierza odbierać klientów z różnych segmentów. Pomoże w tym nie tylko duże i praktyczne nadwozie, ale też wyjątkowo korzystna cena. Krótko mówiąc, warto poznać ten model i przekonać się, czy nie będzie spełniał oczekiwań za połowę kwoty, którą trzeba wydać na konkurentów.

Chińska firma twierdzi, że to fastback klasy średniej, ale równie dobrze możemy go nazywać czterodrzwiowym coupe. Krótko mówiąc, to sedan o nieco bardziej opływowej linii. Dzięki temu, wygląda bardziej dynamicznie, a co za tym idzie – naprawdę atrakcyjnie.
I tu warte uwagi są gabaryty prezentowanego modelu. J7 Plus ma 4780 milimetrów długości, co oznacza, że jest niewiele dłuższy, niż Peugeot 508, ale wyraźnie krótszy, niż Skoda Superb. Choć producent twierdzi, że to kompakt, to gabarytami wpisuje się w segment D.
Niezłe parametry techniczne
Oferta silnikowa nie jest bogata, ale wydaje się odpowiednio skrojona pod potrzeby przeciętnego nabywcy. Jak w większości „chińskich przypadków”, fastback klasy średniej dysponuje doładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra.
Pod prawym butem kierowcy znajduje się dokładnie 150 koni mechanicznych. Przynajmniej tak wynika z oficjalnego komunikatu. Na zagranicznej stronie tego producenta znaleźliśmy jednak nieco większą wartość, bo 170 koni mechanicznych. Być może to inna wersja albo trzeba było ograniczyć moc, by spełnić normy emisji spalin.

Co ciekawe, JAC Motors J7 Plus dysponuje bezstopniową skrzynią automatyczną zamiast konstrukcji dwusprzęgłowej. Takie rozwiązanie może nie zapewnia równego komfortu podczas dynamicznej jazdy (liniowo utrzymywane obroty), ale jest tańsze – zarówno w zakupie, jak i eksploatacji. To prosta przekładnia, która wyróżnia się niezawodnością.
Moc trafia oczywiście na przednią oś. Przyspieszenie do setki nie zostało ujawnione, ale podejrzewamy, że trwa między 9 a 10 sekund, co przy tych gabarytach i masie własnej wynoszącej 1485 kilogramów jest akceptowalnym wynikiem.
Fastback klasy średniej w cenie budżetowego kompaktu
Ta oferta jest naprawdę zaskakująco dobra. Kwota, która otwiera cennik, czyli 94 900 złotych, nie jest chwytem marketingowym. Krótko mówiąc, samochód, który tyle kosztuje nadaje się do komfortowej jazdy i nie ma wyraźnych braków.

Przejdźmy więc do specyfikacji. Klient otrzymuje w tej cenie egzemplarz wyposażony bazowo w 150-konny silnik benzynowy, bezstopniową skrzynię automatyczną oraz napęd na przednią oś. To już samo w sobie jest dużym plusem.
Do tego dochodzi jednak jeszcze wyposażenie, które potwierdza, że renomowana konkurencja z Europy ma zagwozdkę. J7 Plus posiada standardowo m.in.: tapicerkę ze skóry ekologicznej, selektor trybów jazdy, klimatyzację i dotykowy ekran multimedialny (10,25 cala).
Prezentowany model może okazać się bardzo ciekawą alternatywą nie tylko dla nowych kompaktów, ale też używanych aut klasy średniej. Wśród jego zalet jest także bagażnik o pojemności 540 litrów. Podejrzewamy, że może spodobać się polskim klientom.