w

Europejski SUV klasy C tańszy po liftingu. To jeden z najlepszych

Renault Austral po liftingu - fotele
Europejski SUV klasy C

W przemyśle motoryzacyjnym można zaobserwować tendencje wzrostową – głównie w zakresie ekonomicznym. Krótko mówiąc, każde kolejne wydanie danego modelu jest droższe od poprzedniego. Ten europejski SUV klasy C wydaje się stanowić pewien wyjątek potwierdzający regułę. Po znaczącej kuracji odmładzającej, jest znacząco tańszy, mimo że został udoskonalony.

Europejski SUV klasy C rodem z Francji

Niektórzy mają ambiwalentny stosunek to francuskiej motoryzacji, ale trzeba uczciwie przyznać że dziś jest to nieuzasadnione. Jeżeli chodzi o samochody popularne, to właśnie te pochodzące z tego kraju często wyznaczają standardy w swoich segmentach. I ten europejski SUV klasy C jest tego kolejnym dowodem.

Cóż to takiego? Renault Austral po liftingu. To kompaktowy pojazd o modnej sylwetce, który jest produkowany od 2022 roku. Warto dodać, że to oficjalny następca Kadjara. Jak już niektórzy zdążyli się przekonać, nowość jest lepsza od poprzednika – i to praktycznie w każdej kategorii.

Europejski SUV klasy C - tył
Renault Austral po liftingu – tył

Ostatnia kuracja odmładzająca sprawiła, że prezentowane auto stało się jeszcze bardziej atrakcyjne – szczególnie pod kątem wizualnym. Udany design idzie w parze z naprawdę bardzo wysoką jakością wykonania oraz przemyślanym wnętrzem.

Do tego dochodzi szereg rozwiązań technologicznych zwiększających komfort i bezpieczeństwo eksploatacji. To po prostu bardzo dopracowany kompakt, który powinien przekonać naprawdę dużą liczbę klientów z całej Europy.

Napędy bez zmian

Renault Austral 2025 oferuje dwa układy napędowe. Pierwszy z nich to miękka hybryda oparta na czterocylindrowej jednostce benzynowej o pojemności 1,3 litra. Oferuje dokładnie 158 koni mechanicznych i 270 niutonometrów.

Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się bezstopniowa przekładnia automatyczna dysponująca siedmioma wirtualnymi przełożeniami. Taka konfiguracja pozwala osiągać setkę w 9,7 sekundy i rozpędzać się do 175 km/h (elektroniczny ogranicznik). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym sięga 6,5 litra (WLTP).

Europejski SUV klasy C - przód
Renault Austral po liftingu – przód

Alternatywę stanowi wariant E-Tech, czyli pełna hybryda HEV (samoładująca), której fundamentem jest trzycylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra. Wspiera go jednostka elektryczna. Potencjał systemowy układu to 199 koni mechanicznych.

Za przenoszenie mocy na przednią oś odpowiada wielotrybowa skrzynia Multi-mode MMT. Hybrydowy Austral przyspiesza do setki w 8,4 sekundy i również rozpędza się do 175 km/h. Zużywa jednak nieco mniej paliwa, bo 4,8 litra (WLTP).

Europejski SUV klasy C wyraźnie tańszy

Czas zerknąć do oficjalnego cennika tego modelu. Okazuje się, że zaktualizowany, europejski SUV klasy C jest o wiele tańszy, niż jego wydanie sprzed liftingu. Cena bazowa to 139 900 złotych, czyli o 9300 złotych mniej. To naprawdę duża różnica.

Europejski SUV klasy C - wnętrze bazowej wersji
Renault Austral po liftingu – wnętrze bazowej wersji

Co ciekawe, oferta nie jest żadnym chwytem marketingowym, tylko przedstawia rzeczywistą redukcję cen. Obejmuje tę samą bazową wersję, czyli miękką hybrydę o mocy 160 koni mechanicznych, która posiada skrzynię automatyczną i napęd na przód.

Wersja startowa, czyli evolution, może spodobać się nawet bardziej wymagającym klientom. Obejmuje m.in.: 18-calowe felgi aluminiowe, 9-calowy ekran multimedialny, cyfrowe wskaźniki, podgrzewane fotele, dwustrefową klimatyzację, światła Full LED, czujniki parkowania z każdej strony, kamerę cofania i pakiet systemów bezpieczeństwa.

Odświeżony Austral wydaje się jeszcze lepszą propozycją, niż dotychczas. Jest nie tylko tańszy, ale też wyraźnie ładniejszy, o czym świadczy front w stylu najnowszych Espace i Rafale. Podejrzewamy, że jego nowa oferta tylko umocni pozycję w Polsce.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Nowy Jeep Grand Cherokee - kawałek frontu

Wnętrze nowego Grand Cherokee ujawnione. Mała ewolucja

Mercedes-AMG G 63 Mansory White 2025

Klasa G Cabrio od Mansory. Przepych większy, niż w Watykanie