w

Europejski sedan z dieslem za 113 900 zł. Automat w podstawie

Renault Megane GrandCoupe evolution - fotele
Europejski sedan z dieslem za 113 900 zł

Samochody dysponujące konwencjonalnymi nadwoziami tracą na popularności. Wszystko za sprawą SUV-ów i crossoverów, które wyznaczają trendy. Mimo tego, ten europejski sedan z dieslem wciąż stanowi bardzo ciekawą propozycję. Może przekonać licznych pragmatyków, którzy nie zamierzają podporządkowywać się modzie.

Europejski sedan z dieslem – popularny w Polsce

To jeden z najdłużej oferowanych samochodów tej marki. Jego produkcja rozpoczęła się w 2016 roku, co oznacza, że ma już niemal dekadę. Ten europejski sedan z dieslem stanowi jedną z trzech propozycji nadwoziowych dobrze znanego modelu. Pozostałe jednak już nie są oferowane.

Producent postanowił przywrócić tylko ten czterodrzwiowy wariant. Takie uzupełnienie dotychczasowej gamy produktowej ma przekonać odpowiednią grupę klientów, a jednocześnie nie generować dużych kosztów dystrybucji. W tym miejscu należy dodać, że jego wytwarzanie odbywa się w Turcji.

Europejski sedan z dieslem - przód
Renault Megane GrandCoupe evolution – przód

To Renault Megane GrandCoupe, które już dawno zadomowiło się na polskim rynku. Po krótkim czasie powróciło do cennika i jest jednym z zaledwie kilku sedanów w swoim segmencie, które są oferowane na Starym Kontynencie.

Na tle innych kompaktów może uchodzić za konserwatywną konstrukcję, ale ma to swoje zalety. Nie kryje już żadnych niespodzianek czy skomplikowanych rozwiązań. W jego wnętrzu dominuje dobra ergonomia, czego nie można powiedzieć o licznych nowościach innych producentów.

Ekonomiczny układ napędowy

Europejski sedan z dieslem ma 4632 milimetry długości, 1814 milimetrów szerokości i 1443 milimetry wysokości. To oznacza, że jest typowym przedstawicielem segmentu C. Jego masa własna to niecałe 1,5 tony.

Pod maską pracuje jednostka z rodziny Blue dCi, która ma pojemność 1,5 litra. To doskonale znany silnik doceniany za skromny apetyt i niezłą kulturę pracy. W tym przypadku oferuje 115 koni mechanicznych i 270 niutonometrów.

Europejski sedan z dieslem - tył
Renault Megane GrandCoupe evolution – tył

Francuski samochód posiada także siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową EDC. Co ciekawe, jest ona montowana seryjnie, co oznacza, że nie można dostać przekładni manualnej. Ta występuje tylko ze 140-konnym benzyniakiem.

Osiągi są akceptowalne. Europejski sedan z dieslem przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i rozpędza się do 180 km/h. Jego największą zaletą jest niewielkie zużycie paliwa. Dane producenta pokrywają się z wynikami rzeczywistymi, co oznacza niecałe 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.

Europejski sedan z dieslem i dobrym wyposażeniem

Kwota wspomniana w tytule, czyli 113 900 złotych oznacza zakup egzemplarza z wyżej opisanym silnikiem wysokoprężnym w wersji 115-konnej oraz siedmiobiegowym automatem przenoszącym moc na przednią oś.

Europejski sedan z dieslem - wnętrze
Renault Megane GrandCoupe evolution – kokpit

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to jest naprawdę przyzwoite – nosi nazwę evolution. Bazowe Renault Megane GrandCoupe oddaje do dyspozycji m.in.: sześć poduszek powietrznych, automatyczny hamulec postojowy, pakiet asystentów jazdy, światła do jazdy dziennej LED, tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę, gniazda USB, dotykowy ekran multimedialny, kamerę cofania i cyfrowe wskaźniki.

Bogatsza wersja (techno) z tym układem napędowym stanowi wydatek 117 400 złotych. Oferuje dodatkowo: dostęp bez kluczyka, selektor trybów jazdy, światła Full LED, 17-calowe felgi aluminiowe, przednie czujniki parkowania i dedykowane dekory.

Francuski sedan w takim wydaniu stanowi bardzo ciekawą propozycję, która może zainteresować konserwatywnych klientów. Wydaje się największym rywalem dla Toyoty Corolli. Wśród jego konkurentów można wyróżnić także Hyundaia Elantrę.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Kia Ceed SW - kabina

Koreańskie kombi za 98 400 zł. Ma 140 KM i dobre wyposażenie

CUPRA Leon FL - felga

To najtańsza CUPRA w polskiej ofercie. Pali 6,5 litra