Alpine poinformowało, że nie przedłuży umowy ze swoim dotychczasowym kierowcą. To było do przewidzenia biorąc pod uwagę atmosferę i wewnętrzny konflikt między nim a Gaslym.
Nie jest tajemnicą, że Esteban Ocon nie należy do najspokojniejszych charakterów w aktualnej stawce. Potrafi przesadnie ryzykować i „podpalać się” w najmniej korzystnym momencie – nie patrząc na dobro zespołu. To jednak nie zmienia faktu, że jest bardzo szybki.
Niektórzy twierdzą, że jest jednym z najzdolniejszych kierowców w F1, ale brakuje mu chłodnej głowy. Warto podkreślić, że znajduje się pod skrzydłami Toto Wolffa, który prowadzi jego karierę. To też dowód na to, że ma duży potencjał.
>Gasly zostaje w Alpine. Stroll jeszcze nie znudził się F1
Ma 28 lat i duże doświadczenie. Jeździł dla zespołów Manor Racing MRT, Force India, Renault oraz Alpine. Jego karierę w szczytowej kategorii można więc porównać do tej Nico Hulkenberga. Francuz jednak wygrał wyścig F1 i stawał na podium, czego nie można powiedzieć o Niemcu, który odszedł do Saubera.
Esteban Ocon i Haas razem!
Amerykański zespół podjął więc dobrą decyzję zatrudniając dotychczasowego kierowcę Alpine. Przynajmniej teorii. Wiele zależeć będzie od relacji między nim a Oliverem Bearmanem, czyli juniorem Ferrari.
Jeśli Bearman okaże się wolniejszy, a Esteban Ocon zdecyduje się na rolę nauczyciela (jak niegdyś Gasly dla Tsunody), to wszystko będzie szło w dobrym kierunku. Gorzej będzie, jeżeli różnice między nimi okażą się skromne. W takich okolicznościach należy spodziewać się rywalizacji i determinacji Francuza, który będzie chciał wygrać za wszelką cenę.
Na ten moment nie da się przewidzieć, jak w tym wszystkim odnajdzie się junior Ferrari. Ma potencjał, co już udowodnił. Jego starty były okraszone solidnością i spokojem, co nie oznacza, że nie potrafi „odpowiedzieć ogniem”.
To oczywiście nie zmienia faktu, że Haas w sezonie 2025 będzie dysponował najlepszym zespołem w swojej historii. Czy to przełoży się na wyniki? Jeśli bolid sprosta oczekiwaniom, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak.