Gama modelowa tej niemieckiej marki jest dziś bardzo skromna, a wkrótce może stać się jeszcze uboższa.
Właśnie dowiedzieliśmy się, że elektryczny Smart ForFour przechodzi na emeryturę. To naturalna kolej rzeczy. Był to model zbudowany na bazie konstrukcji dostosowanej pierwotnie do napędu spalinowego. Poza tym, ma już kilka lat rynkowych doświadczeń i czas na nowe modele.
Zostaną one opracowane pod okiem Mercedesa i Geely. Ten drugi koncern ma oczywiście chińskie pochodzenie i odgrywa coraz większą rolę w przemyśle motoryzacyjnym. Wystarczy dodać, że odpowiada za ponowny sukces Volvo i „odrodzenie” Lotusa.
W czym tkwi skuteczność chińskiego przedsiębiorstwa? Wydaje się, że kluczem jest model zarządzania. Geely oferuje zastrzyk pieniędzy, ale stara się nie ingerować głęboko w struktury, by nie zaburzać samodzielnych działań marek. Dzięki temu nie traci czasu i pozwala pracować nad nowymi rozwiązaniami tym, którzy lepiej znają dany podmiot.
Smart EQ ForFour – krótka historia
W erze debiutów aut elektrycznych, wycofanie jednego z nich bez następcy jest nietypowym zjawiskiem. Elektryczny Smart ForFour nie był długo oferowany – znacznie krócej od wariantów spalinowych. Nie odniósł dużego sukcesu, ale każdy wie początki bywają trudne..
Przypomnijmy, że elektryczny Smart EQ ForFour oferował jednostkę napędową o mocy 80 koni mechanicznych i baterię o pojemności 17,6 kWh, która zapewniała do 128 kilometrów zasięgu. Jego ładowanie w odpowiednich warunkach trwało zaledwie 40 minut, dlatego świetnie sprawdzał się w mieście.