Ośrodek badawczy w Dreźnie wyprodukował pierwsze partie syntetycznego paliwa – Audi e-diesel. Czy Niemcy znaleźli skuteczną alternatywę dla ropy?
Do wytworzenia paliwa potrzebna jest woda, dwutlenek węgla (docelowo ma być pobierany bezpośrednio z atmosfery) oraz energia elektryczna, którą dostarczają ekologiczne wiatraki. Rezultatem procesu konwersji jest ciecz Blue Crude, która w trakcie procesu rafineryjnego zostaje uszlachetniona – dzięki temu możliwe jest otrzymanie produktu końcowego, jakim jest Audi e-diesel. Paliwo cechuje się wysoką zawartością oktanową i jest w pełni mieszalne z tradycyjną ropą naftową. Kolejnym plusem jest wyeleminowanie siarki. Pierwszym użytkownikiem nowego paliwa została Federalna Minister Oświaty i Badań Naukowych, prof. dr Johanna Wanka, która zatankowała 5 litrów e-diesla do baku służbowego Audi A8 3.0 TDI. To kolejny sukces prowadzonego od 2009 roku programu Audi e-fuels, w ramach którego opracowano już syntetyczny metan. Prowadzone są równiez prace nad stworzeniem syntetycznej benzyny.
Źródło: WCF