Ekspansja producentów z Państwa Środka trwa w najlepsze. Właśnie otrzymaliśmy informację, że kolejnym graczem na polskim rynku zostanie Dżak Motors – właśnie tak wymawia się nazwę Jac Motors. Warto podkreślić, że oficjalnym importerem tej marki będzie Grupa Bemo.
Dżak Motors – cóż to takiego?
Choć ma bogatą historię, nie jest kojarzony w naszym kraju. To jednak może szybko się zmienić, ponieważ rozwój tej firmy utrzymywany jest na wysokim tempie. Warto dodać, że produkty Dżak Motors (specjalnie piszemy fonetycznie) działa od 1964 roku.
Produkty JAC Motors są już dostępne w 130 krajach. W ich rozwoju pomagają centra badawczo-rozwojowe umieszczone na różnych kontynentach. To najbliższe Polski znajduje się we Włoszech. Co istotne, producent ma już19 zakładów produkcyjnych.
Oprócz aut osobowych, marka z Chin zajmuje się wytwarzaniem lekkich pojazdów ciężarowych pod nazwą Chinachod. To wszystko oznacza ponad sześć dekad doświadczenia w branży motoryzacyjnej, co z pewnością zaowocuje sprawną dystrybucją w kolejnych regionach.
Polskie plany
Klienci z naszego kraju coraz śmielej patrzą w stronę chińskich marek. Jednym z najlepszych przykładów jest MG, które cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Podobnie jest w przypadku Omody i Jaecoo.

Nic więc dziwnego, że kolejne firmy próbują zaznaczyć swoją obecność w Polsce. Dżak Motors może zyskać popularność, choć nie będzie to łatwe. Kluczami do sukcesu są szeroka gama produktowa i atrakcyjny stosunek ceny do wyposażenia. Na to zawsze zwraca się uwagę.
„Jako Grupa Bemo z dumą podejmujemy się roli importera marki JAC w Polsce. Wierzymy, że dzięki naszemu doświadczeniu przyczynimy się do sukcesu tej innowacyjnej marki na polskim rynku. JAC oferuje szeroką gamę pojazdów, które łączą nowoczesne technologie z niezawodnością, co idealnie wpisuje się w potrzeby naszych klientów. Pierwsze modele będziemy wprowadzać do sprzedaży w drugim kwartale tego roku” – powiedział Błażej Mrugalski, vice prezes Grupy Bemo.
Dżak Motors – gama modelowa
Należy oczywiście spodziewać się osobowych samochodów tej marki. Gama JAC Motors wydaje się dobrze dostosowana do europejskich oczekiwań. Są w niech dwa SUV-y (kompaktowy i klasy średniej) oraz trzy sedany (w tym jeden elektryczny).
JAC A5 Plus to czterodrzwiowy kompakt, który jest chiński odpowiednikiem Megane GrandCoupe. Jego elektrycznym odpowiednikiem jest JAC iEVA50. Najmniejszy sedan to natomiast JAC iEV7. Tego ostatniego nie należy jednak spodziewać się w Polsce.
Z kolei JAC QX jest SUV-em segmentu C, który dysponuje napędem hybrydowym typu plug-in. W tym towarzystwie jest też JAC X8 Plus, czyli flagowy SUV należący do klasy średniej. Te dwa modele mają największy potencjał.
Co ciekawe, bliskim krewnym Dżak Motors jest marka Sehol. Ta druga została stworzona przez spółkę joint venture – we współpracy JAC z Volkswagenem. Czy to oznacza, że niektóre podzespoły w modelach debiutującej w Polsce marki będą zbieżne z tymi stosowanymi w Volkswagenach? Tego nie można wykluczyć.