w

DS 9 ma rywalizować z Audi, BMW i Mercedesem: Wiemy ile kosztuje!

DS 9 ma rywalizować z Audi, BMW i Mercedesem: Wiemy ile kosztuje!

Francuska marka premium powoli rozwija swoją gamę modelową. Do tej pory były w niej miejski crossover i kompaktowy SUV. Teraz dołącza DS 9.

Cóż to takiego? Zupełnie nowy twór, który korzysta z modularnej platformy podłogowej PSA. A, przepraszam – Stellantis, bo taką nazwę nosi teraz nowy francusko-włosko-amerykański koncern. Tak czy inaczej, auto korzysta największych dobrodziejstw, jakie są w ofercie.

Atrakcyjne wnętrze i karoseria

Pod względem stylistycznym nie sposób narzekać. Sylwetka jest bardzo elegancka i spójna, dlatego można przypuszczać, że nie zestarzeje się zbyt szybko. Nie zabrakło oczywiście atrakcyjnego, ledowego oświetlenia z aktywnymi reflektorami na czele. Sylwetkę wzbogacają także liczne chromy, które podkreślają charakter samochodu.

DS 9 wnętrze
DS 9 oferuje atrakcyjną sylwetkę i świetnie wykonane wnętrze

Kabina czerpie garściami z DS 7. To oznacza awangardowy kokpit z cyfrowymi wskaźnikami i ogromnym ekranem dotykowym. Postawiono także na dbałość o detale, czego dowodem są świetne dekory, elektrycznie obracany zegarek analogowy, pikowana skóra i staranne przeszycia.

DS 9 – ile kosztuje?

Tyle kosztuje bazowy wariant we Francji. Przy obecnym kursie (4,47) to ponad 213 tysięcy złotych. Pod jego maską znajdziemy 225-konny silnik 1.6 PureTech współpracujący seryjnie z 8-biegową przekładnią automatyczną. Cały potencjał trafia na oś przednią.

DS 9 ile kosztuje
DS 9 jest dostępny w trzech konfiguracjach silnikowych

Za 54 000 euro (ponad 241 tysięcy złotych) można zakupić klasyczną hybrydę o tej samej mocy. Tutaj także fundamentem jest 1,6-litrowa jednostka benzynowa współpracująca z automatem przekazującym moc na przednie koła.

Na szycie oferty znajdziemy hybrydę plug-in za 65 500 euro, czyli niewiele ponad 292 tysiące złotych. To topowa konfiguracja z 360-konnym układem zintegrowanym z napędem na obie osie.

Szerokie możliwości konfiguracyjne

Pamiętajmy także, że to kwoty wyjściowe. Możliwości personalizacji są duże, podobnie zresztą jak lista wyposażenia dodatkowego (choć już w podstawie jest naprawdę bogato). Wśród najciekawszych opcji znajdują się asystenci bezpieczeństwa, system audio Focal i aktywne zawieszenie skanujące stan nawierzchni. Polski cennik nie został jeszcze ujawniony, ale nie powinien znacząco odbiegać od tego z rodzimego rynku.

DS 9 E-Tense 360 dane techniczne
Topowa hybryda ma 360 KM i napęd 4×4

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hipersamochód Naran Automotive

Zaledwie 2,3 sekundy do 100 km/h: oto hiperauto stworzone przez markę, której nie znałeś

Kradzież Fiata 500L

Gdy chcesz ukraść, ale nie umiesz odpalić: takiej sceny jeszcze nie widzieliście…