Kompaktowy SUV francuskiej marki premium doczekał się kuracji odmładzającej, która zaowocowała również skróceniem jego nazwy.
Teraz to już nie jest Crossback, tylko po prostu DS 7 2023. Lifting przyniósł kilka ciekawych nowości, o których warto wspomnieć. Zaczynamy oczywiście od stylistyki, bo ona też uległa pewnym istotnym zmianom.
Widać je szczególnie z przodu. Zagościły tu reflektory o ostrzejszym wzorze oraz nowe światła LED do jazdy dzienne. Te drugie przypominają struny. Grill również został przeprojektowany. Ma teraz jeszcze większe gabaryty i prostszy kształt.
Z tyłu nie ma tylu zmian. Pojawiło się nowe przetłoczenie na klapie i delikatnie przemodelowane klosze wąskich lamp. Bystry wzrok dostrzeże napis DS Automobiles na czarnej listwie. Jak zwykle przy takich okazjach, pojawiły się także nowe wzory felg i uzupełniona paleta lakierów.
DS 7 2023 – wnętrze
Już przed liftingiem można było liczyć na wysoką jakość materiałów, dlatego trudno spodziewać się gruntownego postępu w tej dziedzinie. Niemniej jednak pojawiły się nowe opcje wykończenia, które urozmaicają możliwości konfiguracyjne.
Kluczową nowością są cyfrowe wskaźniki z innymi grafikami. Warto dodać, że centralny ekran też zyskał zaktualizowany interfejs, który ma być bardziej przyjazny w użytkowaniu. Jeżeli chodzi o przestronność, to jest dokładnie tak samo, jak przed kuracją odmładzającą, co oznacza sporo miejsca w obu rzędach dla czterech osób.
DS 7 2023 – dane techniczne
Co istotne, gama jednostek napędowych francuskiego SUV-a jest bardzo szeroka. Obejmuje zarówno benzyniaki, jak i diesle oraz hybrydy. Każdy znajdzie tu więc coś dla siebie. Ofertę otwiera 130-konny silnik wysokoprężny z rodziny BlueHDi. Taką samą mocą dysponuje silnik 1.2 PureTech.
W ofercie znajduje się też układ hybrydowy plug-in dostępny z nową baterią litowo-jonową o pojemności 14,2 kWh. Bazowa wersja PHEV oferuje przedni napęd i 225 koni mechanicznych. Mocniejszy ma 300 koni mechanicznych i system AWD.
DS 7 2023 – silniki:
- 1.2 PureTech: 130 koni mechanicznych
- 1.5 BlueHDi: 130 koni mechanicznych
- E-Tense FWD: 225 koni mechanicznych
- E-Tense 4×4: 300 koni mechanicznych
- E-Tense Performance: 360 koni mechanicznych
Ten najmocniejszy został opracowany przez odział DS Performance i oddaje do dyspozycji użytkownika 360 koni mechanicznych. Przyspiesza do setki w 5,6 sekundy. Inżynierowie popracowali nad jego zawieszeniem i zastosowali wydajniejszy układ hamulcowy.
Jesteśmy ciekawi, czy do gamy trafi konwencjonalny układ benzynowy oferujący około 200 koni mechanicznych. Taki wariant z pewnością zainteresowałby wielu polskich nabywców. DS 7 2023 trafi na wybrane rynki europejskie już we wrześniu bieżącego roku.