w

Dakarowy motocykl kontra Toyota GR Yaris i Supra. Wynik zaskakuje (wideo)

Dakarowy motocykl kontra Toyota GR Yaris i Supra
Dakarowy motocykl kontra Toyota GR Yaris i Supra. Wynik zaskakuje (wideo)

Ten pojedynek teoretycznie nie ma żadnego sensu (każdy z pojazdów kierowany jest do innego odbiorcy), ale fani motoryzacji z pewnością i tak chętnie przekonają się, która maszyna zdołała minąć linię mety jako pierwsza.

Choć wolimy bardziej cztery, niż dwa kółka, najbardziej interesujący w tym starciu jest jednoślad. Nie chcemy umniejszać obu Toyotom, ale są po prostu znacznie bardziej znane i już wielokrotnie uczestniczyły w porównaniach i pojedynkach, które organizował Mat Watson na kanale carwow. Czy dakarowy motocykl pokona japońskich sportowców?

Trudno jednoznacznie stwierdzić, biorąc pod uwagę dane techniczne (o których nieco niżej). Niemniej jednak szacunek się należy, bo prezentowany jednoślad to GasGas RX 450F, który wygrał Rajd Dakar.

Dakarowy motocykl kontra Toyoty

Zacznijmy więc od niego. Ma niewielki, jednocylindrowy silnik o pojemności 450 centymetrów sześciennych, który generuje 72 koni mechanicznych oraz 150 niutonometrów. Trudno więc porównywać jego moc z samochodami. Asem w rękawie jest masa własna. GasGas waży zaledwie 150 kilogramów.

>Japoński pojedynek. Toyota GR Yaris kontra Honda Civic Type R (wideo)

Toyota GR Yaris do ciężkich nie należy, a i tak waży 1290 kilogramów, czyli około dziewięć razy więcej, niż dakarowy motocykl. Pod jej maską znajdziemy trzycylindrowy, doładowany silnik o pojemności 1,6 litra, który oferuje 264 konie mechaniczne i 360 niutonometrów. Moc trafia oczywiście na obie osie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Dakarowy motocykl kontra Toyota GR Yaris i  Supra
Niektórych może zaskoczyć, jak sobie poradził zaledwie 70-konny motocykl

Jak na tym tle wypada Toyota Supra? Waży 1500 kilogramów – dokładnie dziesięć razy więcej od motocykla. Ma jednak największy i najmocniejszy silnik. To trzylitrowa, doładowana jednostka, która oddaje do dyspozycji 387 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. W odróżnieniu od Yarisa, jej potencjał trafia tylko na tylną oś.

Wskazanie faworyta nie jest więc łatwe, choć z pewnością większość stawia na Suprę. Warto więc obejrzeć ten pojedynek i przekonać się, jaka była kolejność na mecie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kontrola policyjna z powietrza w Bydgoszczy. Coraz więcej takich akcji (wideo)

Typowe omijanie kolejki

Typowe omijanie kolejki. „Po to kupił SUV-a” (wideo)