w

Dacia Duster VAN. Wygląda niepozornie, ale we wnętrzu to dostawczak

Dacia Duster Commercial 2022
Dacia Duster VAN. Wygląda niepozornie, ale we wnętrzu to dostawczak

Rumuńska marka postanowiła zaoferować bardzo nietypową konfigurację swojego jedynego SUV-a.

Takie nadwozia kojarzą się raczej z modą i przygodą, a nie stricte użytkowym charakterem. Dacia Duster VAN ma jednak łączyć jedno z drugim, tyle że dla dwóch osób. W kabinie pozostawiono bowiem tylko pierwszy rząd siedzeń. Ale po kolei…

Pod względem stylistycznym próżno szukać różnic. Tylne drzwi pozostały i skutecznie odwracają uwagę od tego, co można spotkać we wnętrzu. Mocno przyciemniane szyby pomagają w ukryciu użytkowego charakteru auta. Co ciekawe, to pierwsza Dacia w ofercie na rynku brytyjskim, która otrzymała przeprojektowany grill z nowym logo.

Dacia Duster VAN 2022
Z zewnątrz nic nie wskazuje na to, że prezentowany model ma użytkowy charakter

To oczywiście nie jest pierwszy taki wariant. Auto było już oferowane pod nazwą Commercial, ale przed liftingiem. Zmiany objęły oczywiście te same podzespoły, co w konwencjonalnej odmianie nadwoziowej.

Dacia Duster VAN – mów jej dostawczak!

Standardem tej konfiguracji są światła LED do jazdy dziennej, relingi dachowe, zderzaki w kolorze nadwozia i 16-calowe felgi – przynajmniej na Wyspach. Wiele zależeć będzie jednak od rynku, na który ten model trafi. Podejrzewamy, że w nieco mniej rozwiniętych państwach bazowe wyposażenie będzie uboższe.

Najważniejsza pozostaje przestrzeń bagażowa. Jej maksymalna pojemność to 1623 litry. Tę wartość uzupełnia ładowność, która wynosi 503 kilogramy. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi natomiast 1792 milimetry, a szerokość – dokładnie 1247 milimetrów. Ładunek może być wysoki na 917 milimetrów. Wolną przestrzeń uzupełniają gumowe maty, zaczepy, mocowania oraz zdejmowalna pokrywa podłogi. Wśród opcji znajduje się koło zapasowe.

Dacia Duster VAN 2022 - wnętrze
Przestrzeń załadunkowa ma 1623 litry pojemności i ponad pół tony ładowności

Dacia Duster VAN jest dostępna w różnych konfiguracjach. Co ciekawe, posiada napęd na obie osie i automat, ale obie opcje nie mogą być stosowane równocześnie. Jedno woleć… Tak wygląda gama wersji napędowych:

  • 1.0 TCe (91 koni mechanicznych, skrzynia manualna, napęd na przód)
  • 1.3 TCe EDC (148 koni mechanicznych, skrzynia automatyczna, napęd na przód)
  • 1.5 Blue dCi (115 koni mechanicznych, skrzynia manualna, napęd na przód lub obie osie)

Dacia Duster Commercial jest dostępna w Wielkiej Brytanii od 13 995 funtów, co przy obecnym kursie (5,62) oznacza wydatek 78 651 złotych. Jesteśmy ciekawi, czy (a jeśli tak, to kiedy) trafi na polski rynek.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Witam, chodziłem z zamiarem kupienia Dustera po lifcie w Październiku w 2021 tył lampy Y w LPG do momentu odbycia jazdy próbnej. Do przyśpieszenia na poziomie 13,5 sekundy do setki mógłbym przymknąć oko lecz to co się działo powyżej 120 km/h przerosło wszelkie oczekiwania.
    Szum powietrza wewnątrz, warkot silnika +9 litrów na setkę to kompromitacja.
    Jako VAN zarejestrowany na firmę np. OD I DO wystarczy.

    Pozdrawiam serdecznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kradzież auta Tiktok

Wyzwanie z TikToka zagrożeniem dla aut Kia i Hyundai. Kradną je 14-latki

Wyprzedzanie przez pasy dla pieszych

Wyprzedzanie przed przejściem zakończone surowym mandatem. Dron zwrócił się w jeden dzień (wideo)