Dwa lata temu firma Romturingia opracowała użytkową wersję rumuńskiego SUV-a. Dziś Dacia Duster Pick-up doczekała się oficjalnej premiery.
Od tamtego momentu inżynierowie marki współpracowali z przedsiębiorstwem odpowiedzialnym za opracowanie tego wariantu nadwoziowego. Warto dodać, że auto zostało już wprowadzone na rodzimy rynek. Podobnie, jak w przypadku poprzedniej generacji, pick-up ma pojedynczą kabinę.

Design jest oczywiście dość prosty, ale tył samochodu (ze względu na przejęcie lamp z protoplasty) prezentuje się ciekawiej, niż inne tego typu modele. Jeżeli chodzi o wymiary, to nie ma przesadnych zmian. W porównaniu do SUV-a, uto jest krótsze o 19 mm (4341 mm), ale ma za to o 14 mm większy prześwit (224 mm).
Kokpit jest oczywiście taki, jak w konwencjonalnym Dusterze. To oznacza twarde, ale nieźle spasowane plastiki, bardzo dobrą czytelność i łatwość obsługi. Warto dodać, że wyposażenie również może być dość szerokie w porównaniu do pierwszego wcielenia tego modelu.
Dacia Duster Pick-up – dane techniczne
Zacznijmy od skrzyni załadunkowej. Ma ona dokładnie 1,65 metra długości i do górnej krawędzi pomieści dokładnie 1000 litrów. To wszystko przy ładowności sięgającej 500 kg. W porównaniu do zwykłych pick-upów nie jest to powalająca wartość, ale wielu przedsiębiorców nie potrzebuje większych możliwości. Przestrzeń użytkowa została pokryta odpornym i trwałym kompozytem chroniącym elementy metalowe.

Użytkową wersję nadwoziową oparto na napędzie 4×4. Został on zintegrowany z 1,5-litrowym silnikiem Blue dCi, który generuje 113 KM oraz 260 Nm. Za przeniesienie mocy na koła odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna. Z danych producenta wynika, że średnie spalanie w cyklu mieszanym ma wynosić około 5 litrów.
Standardowe wyposażenia Dacii Duster Pick-up
Każdy bazowy egzemplarz jest oczywiście pomalowany na biało (lakier Glacier White) i występuje na 16-calowych felgach. W standardzie (odpowiednik wersji Comfort) klient otrzymuje m.in.: asystentów ruszania pod górę i zjeżdżania, ESP, ABS z EBD, a także przednie i boczne poduszki powietrzne. Nie ma może żadnych fajerwerków, ale znając politykę cenową Dacii, opcje na pewno nie będą drogie.
Ile kosztuje Dacia Duster Pick-up?
Na rodzimym rynku, czyli w Rumunii, ceny startują od 22 546 euro, czyli około 100 tysięcy złotych. Warto dodać, że ta kwota zawiera podatek VAT. Dla porównania, tak samo skonfigurowany Duster SUV kosztuje około 20 tysięcy złotych mniej. Biorąc pod uwagę diesla i napęd na obie osie, trudno o jakikolwiek lepiej wyceniony model z takim nadwoziem i przeznaczeniem.
Klienci mogą składać zamówienia już od 22 października. Póki co nie wiadomo kiedy i na jakie inne rynki trafi Duster Pick-Up. W Polsce mógłby cieszyć się bardzo dużym zainteresowaniem, co podkreśla obecność modeli Dacii na różnych budowach.
z tą ceną to ich chyba poj…ło