w

Dacia Duster – 2WD kontra 4WD na błotnistym wzniesieniu (wideo)

Dacia Duster - 2WD kontra 4WD na błotnistym wzniesieniu (wideo)

Dacia Duster drugiej generacji to absolutny hit sprzedaży. Należy do najpopularniejszych modeli w naszym kraju.

Dlaczego Polacy pokochali ten samochód? To najtańszy SUV na rynku. Potencjalni konkurenci są praktycznie kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych drożsi, co robi różnicę. Poza tym, aktualne wcielenie fajnie wygląda i może być bardzo dobrze wyposażone.

Samochód jest dostępny z czterema jednostkami. Najsłabszy silnik 1.0 TCe występuje tylko z napędem na przód, ale jako jedyny jest dostępny z fabryczną instalacją LPG. Nieco wyżej w gamie uplasowano motor 1.3 TCe, który oferowany jest w dwóch wariantach: 130- i 150-konnym. Podobnie jak 115-konnego diesla Blue dCi, można go zintegrować z napędem 2WD lub na obie osie.

Dacia Duster 2WD kontra 4WD

Czy warto dopłacać do napędu na obie osie? Wszystko zależy od indywidualnych oczekiwań. W przypadku 1.3 TCe (150 KM), dopłata do 4WD sięga 6500 złotych. Warto dodać, że trzeba także liczyć się z wyższym spalaniem – o jeden litr.

Poza asfaltem lepiej jednak mieć droższy wariant do dyspozycji. Pokazuje to porównanie na delikatnym wzniesieniu, które pokrywa spora warstwa błota. Podczas, gdy 2WD nie radzi sobie z wjazdem na górę, w trybie 4WD (Auto i Lock) nie ma już tego problemu. Warto dodać, że korzystano z opon Kleber Krisalt hp3 w rozmiarze R17 60/215.

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Martwa strefa w lusterkach - efekt

To może się stać, gdy zechcesz przeciąć dwa pasy jednym manewrem (wideo)

Interwencja fińskiej policji wobec pijanego rowerzysty

Pijany rowerzysta i fińscy policjanci: Chłopaki mają sporo luzu… (wideo)