Dacia Duster drugiej generacji to absolutny hit sprzedaży. Należy do najpopularniejszych modeli w naszym kraju.
Dlaczego Polacy pokochali ten samochód? To najtańszy SUV na rynku. Potencjalni konkurenci są praktycznie kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych drożsi, co robi różnicę. Poza tym, aktualne wcielenie fajnie wygląda i może być bardzo dobrze wyposażone.
Samochód jest dostępny z czterema jednostkami. Najsłabszy silnik 1.0 TCe występuje tylko z napędem na przód, ale jako jedyny jest dostępny z fabryczną instalacją LPG. Nieco wyżej w gamie uplasowano motor 1.3 TCe, który oferowany jest w dwóch wariantach: 130- i 150-konnym. Podobnie jak 115-konnego diesla Blue dCi, można go zintegrować z napędem 2WD lub na obie osie.
Dacia Duster 2WD kontra 4WD
Czy warto dopłacać do napędu na obie osie? Wszystko zależy od indywidualnych oczekiwań. W przypadku 1.3 TCe (150 KM), dopłata do 4WD sięga 6500 złotych. Warto dodać, że trzeba także liczyć się z wyższym spalaniem – o jeden litr.
Poza asfaltem lepiej jednak mieć droższy wariant do dyspozycji. Pokazuje to porównanie na delikatnym wzniesieniu, które pokrywa spora warstwa błota. Podczas, gdy 2WD nie radzi sobie z wjazdem na górę, w trybie 4WD (Auto i Lock) nie ma już tego problemu. Warto dodać, że korzystano z opon Kleber Krisalt hp3 w rozmiarze R17 60/215.