w

Dacia Duster 2023 w teście łosia. Elektronika reaguje bardzo stanowczo

Dacia Duster 2023 test łosia
Dacia Duster 2023 w teście łosia. Elektronika reaguje bardzo stanowczo

Duster to jeden z najpopularniejszych samochodów w Europie. I nic w tym dziwnego, skoro jest najtańszym SUV-em w swojej klasie, co oznacza połączenie modnej sylwetki z ekonomicznym charakterem.

Warto podkreślić, że druga generacja tego modelu jest znacznie lepsza od swojej poprzedniczki. To oczywiście nie oznacza znakomitych właściwości jezdnych, ale widać wyraźny postęp w licznych kategoriach. Niemniej jednak Dacia Duster 2023 wciąż nie jest zwolenniczką gwałtownych zmian toru jazdy przy dużych prędkościach.

Test łosia jest bardzo istotny z perspektywy weryfikacji zachowania pojazdu podczas nagłej konieczności ominięcia danej przeszkody. Tym „łosiem” może być dziecko, rowerzysta, zwierzę lub coś innego, co wtargnie na jezdnię.

Dacia Duster 2023 – test łosia

Prędkość oznaczająca zaliczenie testu to 77 km/h. Niestety, rumuński SUV nie zdołał utrzymać się pomiędzy pachołkami przy takiej wartości. Auto wykazało się wyraźną podsterownością, a układ kierowniczy okazał się nieprecyzyjny.

>Sebastien Loeb będzie jeździł Dacią. Istnieje duża szansa, że objedzie wszystkich

Próbę udało się zaliczyć przy 71 km/h. Biorąc pod uwagę wyniki rywali, jest to bardzo przeciętny rezultat. Warto zwrócić uwagę na działanie elektroniki. System stabilizujący tor jazdy zareagował gwałtownie i bardzo stanowczo – wyraźnie wytracając prędkość pojazdu. To akurat dobre zachowanie, choć szkoda, że nie udało się zachować lepszej trakcji przy wyższych prędkościach.

Dacia Duster 2023 w teście łosia
Próbę udało się zaliczyć przy 71 km/h

To oczywiście nie oznacza, że Dacia Duster 2023 nie jest godna polecenia. Po prostu kierowana jest do osób o spokojnym stylu jazdy, którym zależy na prostej obsłudze, praktycznym charakterze i stosunkowo niskich kosztach.

Przypomnijmy, że prezentowany model jest dostępny w polskiej ofercie tego producenta. Ceny Dacii Duster zaczynają się od 79 900 złotych. Taka konfiguracja posiada silnik 1.0 TCe o mocy 90 koni mechanicznych oraz sześciobiegową skrzynię manualną.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mitsubishi L200 2024

Mitsubishi L200 2024. Zupełnie nowe, jeszcze lepsze

Kia Sorento 2025

Kia Sorento 2024 (lifting). Zmiany, jak w Picanto