Duster to jeden z najpopularniejszych samochodów w Europie. I nic w tym dziwnego, skoro jest najtańszym SUV-em w swojej klasie, co oznacza połączenie modnej sylwetki z ekonomicznym charakterem.
Warto podkreślić, że druga generacja tego modelu jest znacznie lepsza od swojej poprzedniczki. To oczywiście nie oznacza znakomitych właściwości jezdnych, ale widać wyraźny postęp w licznych kategoriach. Niemniej jednak Dacia Duster 2023 wciąż nie jest zwolenniczką gwałtownych zmian toru jazdy przy dużych prędkościach.
Test łosia jest bardzo istotny z perspektywy weryfikacji zachowania pojazdu podczas nagłej konieczności ominięcia danej przeszkody. Tym „łosiem” może być dziecko, rowerzysta, zwierzę lub coś innego, co wtargnie na jezdnię.
Dacia Duster 2023 – test łosia
Prędkość oznaczająca zaliczenie testu to 77 km/h. Niestety, rumuński SUV nie zdołał utrzymać się pomiędzy pachołkami przy takiej wartości. Auto wykazało się wyraźną podsterownością, a układ kierowniczy okazał się nieprecyzyjny.
>Sebastien Loeb będzie jeździł Dacią. Istnieje duża szansa, że objedzie wszystkich
Próbę udało się zaliczyć przy 71 km/h. Biorąc pod uwagę wyniki rywali, jest to bardzo przeciętny rezultat. Warto zwrócić uwagę na działanie elektroniki. System stabilizujący tor jazdy zareagował gwałtownie i bardzo stanowczo – wyraźnie wytracając prędkość pojazdu. To akurat dobre zachowanie, choć szkoda, że nie udało się zachować lepszej trakcji przy wyższych prędkościach.

To oczywiście nie oznacza, że Dacia Duster 2023 nie jest godna polecenia. Po prostu kierowana jest do osób o spokojnym stylu jazdy, którym zależy na prostej obsłudze, praktycznym charakterze i stosunkowo niskich kosztach.
Przypomnijmy, że prezentowany model jest dostępny w polskiej ofercie tego producenta. Ceny Dacii Duster zaczynają się od 79 900 złotych. Taka konfiguracja posiada silnik 1.0 TCe o mocy 90 koni mechanicznych oraz sześciobiegową skrzynię manualną.


