w

Czy to niebezpieczne auto? Otrzymało 0 gwiazdek w teście zderzeniowym

MG 5 w teście zderzeniowym
Czy to niebezpieczne auto? Otrzymało 0 gwiazdek w teście zderzeniowym

Nie jest tajemnicą, że testy zderzeniowe są dziś niezwykle istotne – także pod względem wizerunkowym. Wszyscy producenci zdają sobie z tego sprawę, a i tak dochodzi do spektakularnych wpadek.

Przyznawanie gwiazdek może wydawać się dla niektórych mało precyzyjne, co ma związek z tym, że nie zawsze odzwierciedlają trwałość konstrukcyjną pojazdu. Określają za to liczbę i działanie zastosowanych systemów bezpieczeństwa albo gwałtownie obniżają noty za ich brak. Niebezpieczne auto może więc otrzymać 0 gwiazdek, ale to nie oznacza, że wszystkie pojazdy, które otrzymają taką notę są na równym poziomie.

A jak jest w tym przypadku? Zacznijmy od tego, że to marka z brytyjskimi korzeniami, która w grudniu pojawiła się na polskim rynku. Aktualnie jest pod skrzydłami chińskiego koncernu i wyróżnia się naprawdę niskimi cenami. I to nie musi być zbieg okoliczności…

Niebezpieczne auto znanej marki?

Ostatnie testy zderzeniowe odbiły się szerokim echem ze względu na wyniki dwóch samochodów. Pierwszy z nich to Mahindra Scorpio, który jest absolutnie nieznanym tworem na europejskim rynku, dlatego nie będziemy rozwodzić się na jego temat.

Drugi pojazd to MG 5, czyli model wspomnianej wyżej marki, który, przynajmniej teoretycznie, mógłby trafić na polski rynek. Póki co oba auta są jednak dedykowane Australii i duże prawdopodobieństwo, że tak pozostanie.

Niebezpieczne auto od MG
MG 5 w teście zderzeniowym

Wyniki australijskiej organizacji ANCAP sugerują, że MG 5 to niebezpieczne auto. Dlaczego? Ze względu na brak systemów bezpieczeństwa, które od lat są powszechnie stosowane w większości samochodów. Stwierdziła to dyrektorka ANCAP, Carla Hoorweg.

>BMW E39 po spotkaniu ze ścianą. Test zderzeniowy przy 150 km/h. „Kompletna masakra”

Jak wynika z przeprowadzonych testów, pojazd oferuje słabe zabezpieczenie w przypadku zderzeń czołowych. Najbardziej mogą ucierpieć nogi kierowcy i klatka piersiowa. Limit obrażeń został przekroczony, co ma też związek z obciążeniem przez pasy bezpieczeństwa. Wskazano także na ryzyko konstrukcyjne deski rozdzielczej.

ANCAP zwróciło uwagę także na ryzyko obrażeń szyi i głów dzieci, które jest większe, niż w większości pojazdów nowej generacji. Na 0 gwiazdek miały również wpływ braki wyposażeniowe. MG 5 nie jest oferowane z środkową poduszką powietrzną, nie ma wspomagania utrzymywania pasa ruchu i monitorowania martwego pola oraz jego system automatycznego hamowania awaryjnego ma ograniczone możliwości.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen Golf R-Line

Volkswagen tnie koszty. Pracę nad nowymi modelami będą trwały krócej

Toyota Crown Sport PHEV

Nowy hatchback Toyoty ma 302 KM. Corolla to przy nim auto budżetowe