W wyścigach drag race zazwyczaj biorą udział szybkie samochody. W tym przypadku jest jednak nieco wolniej, choć to nie oznacza, że nudno. Wręcz przeciwnie!
Ciągniki siodłowe muszą wyróżniać się niezawodnością, odpornością i siłą napędową, która umożliwi jazdę z obciążeniem sięgającym kilkudziesięciu ton. Jednymi z najbardziej popularnych przedstawicieli tego gatunku są modele marek Mercedes i Scania.
Powolny drag race i próba hamowania
Wśród nich znajduje się Mercedes Actros. Najnowsze wcielenie ma pod maską wysokoprężną jednostkę o pojemności 10,7 litra, która generuje 480 KM. Współpracuje z nią 12-biegowa skrzynia automatyczna. Konkurentem tego pojazdu jest Scania R500 skrywająca 13-litrową jednostkę o mocy 500 KM.
Który z tych pojazdów okaże się bardziej dynamiczny na prostej? Wiele zależy od pracy przekładni – w szeroko pojętych ciężarówkach nie stosuje się zbyt szybkich automatów. Kluczem jest tu przede wszystkim ich niezawodność.
W materiale można także zobaczyć, która z maszyn skuteczniej przyspiesza z dopiętą naczepą o tej samej wadze. Nie zabrakło także porównania drogi hamowania pod obciążeniem, co ma bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa.